  • 1. Data: 2002-03-06 18:45:49
    Temat: sporo pytan - zus itp
    Od: <f...@p...onet.pl>

    Witam
    pragnę wystartować z działalnością
    Firma będzie na mnie (jestem zatrudniony na pełen etat u innego pracodawcy i
    opłacam "solidny" zus, czy po zarejestrowaniu firmy również będę musiał opłacać
    zus, czy też obciążenia będą mniejsze
    2. czy mogę zatrudnić żonkę (również już pracuje na 1/2 etatu na państwowym)
    jakie opłaty będą wynikać z racji jej zatrudnienia
    3. czy zus trzeba opłacać od rozpoczęcia działalności czy też od dnia
    zarejestrowania firmy
    4. jakie polecacie programy kadry+płace+książka przychodów
    pozdrawiam
    artur

  • 2. Data: 2002-03-06 19:04:50
    Temat: Re: sporo pytan - zus itp
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    f...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > i opłacam "solidny" zus, czy po zarejestrowaniu firmy również będę musiał
    > opłacać zus, czy też obciążenia będą mniejsze
    Płacisz tylko zdrowotne (90zł z groszami obecnie) i odliczasz to od podatku

    > 2. czy mogę zatrudnić żonkę (również już pracuje na 1/2 etatu na
    > państwowym) jakie opłaty będą wynikać z racji jej zatrudnienia
    Możesz, ale jej płaca nie bedzie kosztem uzyskania przychodu dla Ciebie.
    ZUS jak wyżej.

    > 3. czy zus trzeba opłacać od rozpoczęcia działalności czy też od dnia
    > zarejestrowania firmy
    Od dnia rozpoczęcia dzialalności.

    > 4. jakie polecacie programy kadry+płace+książka przychodów
    Tyle zdań ile ludzi.
    Ja polecam Ksiege Experss TGsoft (www.tgsoft.pl)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-06 19:27:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> 6 Mar 2002 19:45:49 +0100, w
    <7...@n...onet.pl>, <f...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    > 3. czy zus trzeba opłacać od rozpoczęcia działalności czy też od dnia
    > zarejestrowania firmy

    W dniu rejestracji podajesz termin rozpoczęcia i z tym dniem
    powinieneś zacząć płacić składki.

  • 4. Data: 2002-03-08 08:37:10
    Od: "gorox" <g...@g...pl>

    Warto by tu spytac jaka to działalność - bo jezeli możliwa do podciagnięcia
    pod karte podatkową to sytuacja z toba i żoną moze miec wpływ na wysokość
    podatku !!!!!!!!!!!

    gorox