  • 1. Data: 2002-03-06 15:02:15
    Temat: Ale nas załatwili...
    Od: "Darek I." <d...@w...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam następującą sprawę:

    W grudniu '01 kupiliśmy z żoną mieszkanie (faktura wystawiona na 50%
    wartości) u dewelopera żeby się "załapać" na ulgę budowlaną, aczkolwiek
    mieszkanie to chcieliśmy zamienić w '02 na dom szeregowy (bo to nas
    interesuje docelowo) aneksem do Umowy zakupu mieszkania.
    Pytając w grudniu '01 w Urzędzie o możliwość zamiany powiedziano mi, ze
    możliwa będzie zamiana bo de facto liczy się fakt poniesienia wydatku (a nie
    uszczegółowienie przedmiotu ulgi)
    Licząc, że skorzystamy z ulgi i dostaniemy to co chcemy (dom) powtórnie
    zapytałem urzędniczkę dosłownie przed złożeniem deklaracji (ostatecznie jej
    nie złożyłem) o tę samą mozliwość zamiany i tym razem powiedziano nam że
    ulga jest na konkretne mieszkanie w związaku z tym musi się zamknąć fakturą
    końcową na to mieszkanie i (dla nich domyślnie) aktem notarialnym żeby jej
    nie stracić.

    Dodam tylko że dom byłby u tego samego dewelopera, na tym samym osiedlu, a
    mieszkanie wyczerpuje całość ulgi, tak że zamiana nie spowodowałaby
    zwiększenia odpisu!

    Jestem w tym momencie kompletnie bezradny co zrobić żeby uratować ulgę z
    mieszkania, być w porządku z urzędem i zamienić mieszkanie na dom.

    Czy ktoś ma jakiś dobry pomysł żeby to wszystko połączyć?!!!

    Z góry dziękuję,
    Darek

  • 2. Data: 2002-03-09 09:39:33
    Temat: Re: Ale nas załatwili...
    Od: "TPI" <i...@a...pl>

    Chyba coś nie tak.
    Istnieje takie orzeczenie NSA w podobnej sprawie. Sprawa dotyczyła budowy
    domu, który następnie został sprzedany i rozpoczęto drugą inwestycję też
    budowa domu. US-y zakwestionowały sprawę i okazało się, że jak doszło do NSA
    ten określił to mniej więcej tak:
    możesz zacząć kilka inwestycji mieszkaniowych po kolei i od każdej należy
    się odpis. ważny jest cel czyli wydatki na zaspokojenie własnych potrzeb
    mieszkaniowych i ważne, że nie wykorzystujesz dwóch ulg , tylko cały jedną w
    ramach tego samego limitu dodając po kolei wydatki z kolejnych inwestycji..
    Dokładnych namiarów na orzeczenie w tym momencie nie pamiętam
    pozdr .mm