  • 1. Data: 2002-03-27 17:43:41
    Temat: sprawozdanie sp. z o.o. do sądu
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    Witam,

    czy po wejściu ustawy o KRS sprawozdania finansowe również
    ogłasza się w MSiG? Panie w sądzie dziś zażądały 250 zł
    za tą przyjemność (bardzo bardzo mała sp. z o.o., sprawozdanie
    nie badane przez biegłego).
    Tak ma być? Drukują całe sprawozdanie czy tylko jakieś wybrane informacje?

    --c

  • 2. Data: 2002-03-28 09:59:43
    Temat: Re: sprawozdanie sp. z o.o. do sądu
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-27 18:43, Użytkownik Sławomir Białek napisał:
> [...]
    > (bardzo bardzo mała sp. z o.o., sprawozdanie nie badane przez
    > biegłego). Tak ma być? Drukują całe sprawozdanie czy tylko jakieś
    Jeżeli nie masz obowiązku badania sprawozdania to i nie masz obowiązku
    jego publikacji. Te dwa obowiązki funkcjonują razem na podstawie
    jednego kryterium.
    Zasady ogłaszania sprawozdań własciwie się nie zmieniły. Mała spółka z
    o.o nie musiała i nie musi ich ogłaszać.
    Obecnie warunki sa nastepujące:
    - zatrudnienie co najmniej 50 osób w przeliczeniu na pełne etaty
    - suma bilansowa co najmniej 2 500 000euro
    - przychód ze sprzedaży i operacji finansowych co njamniej
    5 000 000euro

    Jeżeli spełniasz 2 z tych warunków - musisz badac i ogłaszac
    sprawozdanie finansowe.
    W innym wypadku nie masz takiego obowiązku

    Chyba że jesteś : bankiem, ubezpieczycielem, funduszem emerytalnym
    albo działasz na podstawie przepisów o publicznym obrocie papierami
    wartościowymi (cokolwiek o oznacza :-)). Wtedy obowiązek badania i
    ogłaszania jest bezwzględny.

    Jak rozumiem, ogłaszałeś juz sprawozdanie w poprzednich latach.
    Nieporzebnie. Wystarczył przeczytac ustawe o rachunkowości.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-28 15:08:27
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <3...@i...pl>, Maddy wrote:
    > Jak rozumiem, ogłaszałeś juz sprawozdanie w poprzednich latach.
    > Nieporzebnie. Wystarczył przeczytac ustawe o rachunkowości.

    Nieogłaszałem. Ustawę o rachunkowości znam. Dlatego się pytam.
    Bo jednak panienki w sądzie się upierały, że koniecznie, więc
    myślałem, że coś się zmieniło.
    Dzięki, będę walczył z niekompetencją :)

    --c

  • 4. Data: 2002-03-28 15:28:13
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Sławomir Białek <c...@a...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@p...netinfo.pl...

    > Nieogłaszałem. Ustawę o rachunkowości znam. Dlatego się pytam.
    > Bo jednak panienki w sądzie się upierały, że koniecznie, więc
    > myślałem, że coś się zmieniło.
    > Dzięki, będę walczył z niekompetencją :)

    Prawdopodobnie panienkom w sadzie chodzilo o ogloszenie w MSiG wpisow do
    KRS.
    Byc moze zlozenie spr.fin. podlega obowiazkowi wpisu a co za tym idzie
    ogloszenie o wpisie w MSiG.

    Za ogloszenie spr. fin. w MP "B" nie zaplacilbys tak tanio :-)

    Karol

  • 5. Data: 2002-03-29 07:25:02
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <a7vcoj$h0d$1@news.tpi.pl>, Karol wrote:
    > Prawdopodobnie panienkom w sadzie chodzilo o ogloszenie w MSiG wpisow do
    > KRS.
    > Byc moze zlozenie spr.fin. podlega obowiazkowi wpisu a co za tym idzie
    > ogloszenie o wpisie w MSiG.

    no dobra. podlega więc czy nie? ktoś wie?
    i co się w tym MSiG ukaże? Spółka X złożyła dnia Y sprawozdanie Z? :-)

    dzięki
    --c

  • 6. Data: 2002-03-29 12:51:03
    Od: c...@a...com (Sławomir Białek)

    In article <s...@p...netinfo.pl>, Sławomir Białek wrote:

    > no dobra. podlega więc czy nie? ktoś wie?
    > i co się w tym MSiG ukaże? Spółka X złożyła dnia Y sprawozdanie Z? :-)

    Juz teraz wiem, że żadają tego:

    Par. 8. 1. Opłata za ogłoszenie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego jest
    stała i wynosi:
    1) za ogłoszenie pierwszego wpisu - 500 złotych,
    2) za ogłoszenie kolejnych wpisów - 250 złotych.

    Ale czy fakt złożenia do akt bilansu przez malusienką sp. z o.o.
    naprawdę musi być ogłaszany w "Monitorze Sądowym i Gospodarczym"?

    --c

  • 7. Data: 2002-04-01 13:08:29
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Białek wrote:

> [...]
    >
    > Ale czy fakt złożenia do akt bilansu przez malusienką sp. z o.o.
    > naprawdę musi być ogłaszany w "Monitorze Sądowym i Gospodarczym"?

    Nie musi. MSiG by sie zatkał gdyby tak było.
    Własnie złozyłam (po raz drugi już w karierze) bilans do KRS i nigdzie nie
    musiałam tego ogłaszać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk