  • 1. Data: 2002-11-13 14:46:07
    Temat: Re: sprzedaz samochodu
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Firma (platnik VAT) ma samochod uzywany (7lat) i chce go teraz sprzedac.
    > Jak? Na fakture ze stawka "nie podlega" czy inaczej? Czy jesli osobie
    > fizycznej to tez faktura, czy umowa cywilnoprawna?
    > Jesli to ma znaczenie, to samochod pierwotnie kupiono na raty, a VAT nie
    > byl odliczony.
    > Bede wdzieczny za wszelki rady.

    Na pewno musi być faktura VAT, czy wraz z umową? Wydaje mi się, że
    niekoniecznie. Co do stawki to należy sobie odpowiedzieć na zasadnicze
    pytanie: dlaczego VAT przy zakupie nie został odliczony, a właściwie czy nie
    został odliczony dlatego, że nie przysługiwało odliczenie czy dlatego, że
    podatnik nie skorzystał mimo istnienia takiej możliwości. W pierwszym
    wypadku sprzedaż jest zwolniona czyli stawka zw. w drugim wypadku, kierując
    się brzmieniem art. 7 ust 1 pkt 5 uważam, że sprzedaż jest niestety
    opodatkowana stawką 22%

  • 2. Data: 2002-11-13 15:09:04
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    kierując
    > się brzmieniem art. 7 ust 1 pkt 5 uważam, że sprzedaż jest niestety

    No i wszystko jasne i na temat. Ale jeszcze jedno co z kasa fiskalna?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2002-11-13 16:07:54
    Od: Gacek <k...@m...com>

    Sławomir Dąbrowski wrote:

> [...]
    > wypadku sprzedaż jest zwolniona czyli stawka zw. w drugim wypadku, kierując
    > się brzmieniem art. 7 ust 1 pkt 5 uważam, że sprzedaż jest niestety

    Dzieki za odpowiedz. Zapomnialem dodac, ze to samochod osobowy - nie
    przyslugiwalo odliczenie VAT, wiec wynikaloby, ze stawka "zwolniony".

    Gacek