  • 1. Data: 2005-03-11 19:08:50
    Temat: umowa zlecenie i ZUS
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Witam,

    Umowa zlecenie, nie ze studentem, place zus. Placilem rowniez
    FP i FGSP. W styczniu pani w ZUSie powiedziala mi, ze jesli
    kwota brutto jest nizsza niz ilestam (>150zl) to moge nie placic
    FP i FGSP, czy to prawda i dlaczego?

    pozdrowienia
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-03-11 20:31:49
    Temat: Re: umowa zlecenie i ZUS
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > FP i FGSP. W styczniu pani w ZUSie powiedziala mi, ze jesli
    > kwota brutto jest nizsza niz ilestam (>150zl) to moge nie placic

    A nie czasem 849 zł? Jeżeli umowa jest na kwotę mniejszą niż najniższa
    krajowa to FP sie nie nalicza.
    http://pub.sinuspl.net/plaza/

    PawełJ

  • 3. Data: 2005-03-11 22:06:27
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > A nie czasem 849 z?? Je?eli umowa jest na kwot? mniejsz? ni? najni?sza
    > krajowa to FP sie nie nalicza.

    Tylko FP, czy FGSP tez? Jesli ktos moglby podac z czego to wynika bylbym
    wdzieczny.

    a.

  • 4. Data: 2005-03-13 18:07:47
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Pawe?J <p...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > A nie czasem 849 z?? Je?eli umowa jest na kwot? mniejsz? ni? najni?sza
    > krajowa to FP sie nie nalicza.

    Znalazlem cos takiego:
    http://www.olenka.pl/forum.php?action=show&group=1&i
    d=7726

    Czyli FGSP jednak place niezaleznie od wysokosci kwoty brutto? A to
    mowa tylko o FP ? Bylbym wdzieczny gdyby ktos podal podstawe prawna.

    a.

  • 5. Data: 2005-03-13 19:03:48
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    http://www.zus.pl/ref_99/porad1/default.asp?rozdz=ro
    zdz5

    Odnosnie FGSP:

    "Ponadto przepisy ustawy stosuje sie do tych pracodawcow, w stosunku do
    ktorych odrebne przepisy nie wylaczaja lacznie mozliwosci ogloszenia
    upadlosci i likwidacji"

    Czy z tego wynika ze osoba prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza
    nie musi placic FGSP od umow zlecen?

    a.

  • 6. Data: 2005-03-13 20:18:33
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli FGSP jednak place niezaleznie od wysokosci kwoty brutto? A to
    > mowa tylko o FP ? Bylbym wdzieczny gdyby ktos podal podstawe prawna.

    USTAWA z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach
    rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001)
    [...]
    Art. 104. 1. Obowiązkowe składki na Fundusz Pracy, ustalone od kwot
    stanowiących podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
    [...] wynoszących w przeliczeniu na okres miesiąca, co najmniej minimalne
    wynagrodzenie za pracę...[...]

    oraz

    OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 9 stycznia
    2002 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o ochronie roszczeń
    pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy. (Dz. U. Nr 9, poz. 85)
    [...]
    Art. 18. 1. Składki na Fundusz ustala się od wypłat stanowiących podstawę
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe bez stosowania
    ograniczenia, o którym mowa w art. 19 ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych.

    pozdrawiam
    Ryszard