  • 1. Data: 2008-02-27 14:12:02
    Temat: ...w terminie złożenia zeznania rocznego.
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Jak rozumieć następujące zdanie, a właściwie jego drugą część:

    "Zaliczkę należy wpłacić w terminie do 20 dnia miesiąca następującego
    po miesiącu, w którym dochód był uzyskany, a za grudzień w terminie
    złożenia zeznania rocznego (tj. do 30 kwietnia)."

    a) do 30 kwietnia wpłacam osobnym przelewem zaliczkę wynikającą z
    właściwego tytułu i uwzględnić to w PIT-37 (dochód, przychód, wpłacona
    zaliczka) - drugi przelew będzie wynikał z rocznego rozliczenia

    b) wypełniam tylko PIT-37 i uwzględniam tam grudniowy przychód i
    zerową zaliczkę, po czym wpłacam tylko należny podatek wynikający z
    rocznego rozliczenia (w tym grudniowego przychodu)

    Sprawa dotyczy przychodów uzyskiwanych z tytułu umowy zlecenia
    wykonywanego w PL na rzecz podmiotu zagranicznego, a więc z zagranicy
    (=bez pośrednictwa płatnika). Dawniej był PIT-53 i tam to wpisywałem
    co miesiąc i jakoś w nie miałem płatności w grudniu. Uwaga: to był
    jedyny wpływ tego typu w roku. Nie prowadzę działalności gospodarczej.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 2. Data: 2008-02-27 14:27:03
    Temat: Re: ...w terminie złożenia zeznania rocznego.
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 15:12:02 Telesfor Baudot
    <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał(a):

> [...]
    > miesiąc i jakoś w nie miałem płatności w grudniu. Uwaga: to był jedyny
    > wpływ tego typu w roku. Nie prowadzę działalności gospodarczej.

    Zaliczka za grudzień to jest w praktyce wyrównanie za cały rok.
    Dochód liczysz narastająco, podatek też i do 30. kwietnia wpłacasz to co
    wyjdzie
    minus już wpłacone zaliczki.
    Na PIT-37 jest pole DO WPŁATY - i to jest właśnie to co Ciebie interesuje.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-03-17 13:07:07
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to co wyjdzie
    > minus już wpłacone zaliczki.
    > Na PIT-37 jest pole DO WPŁATY - i to jest właśnie to co Ciebie

    Sprawa nie jest taka ocyzwista i nadal nie wiem jak to ugryźć.
    W ogóle to jednak będzie PIT-36.

    Jest kwota a zł otrzymana z zagranicy (bez płatnika) W GRUDNIU
    powiedzmy jako wynagrodzenie z tytułu umowy-zlecenia.

    Zaliczka należy się do 30 kwietnia.

    Wypełniam PIT-36.

    W pozycjach 60-64 uwzględniam ten przychód i w 64 wpisuje należną (ale
    nie zapłaconą zaliczkę), jest to parę tysięcy zł.

    W pozycji 199 KWOTA DO ZAPŁATY: mam tylko kilkadziesiąt zł (bo tak). I
    co? Tylko tyle wpłacam jako rozliczenie roczne. A co z należną a nie
    zapłaconą kwotą od omawianego przychodu. Wpłacam OSOBNO do 30
    kwietnia? Czy jakieś inne rozwiązanie? Czy jako roczne rozliczenie
    wplacić sume kwot z poz. 199 i 284. Jeżeli TAK to na jakiej podstawie?

    W pozycji 284 podaje należną zaliczkę od tego przychodu (to jest tylko
    informacja) - nadal nie zapłaconą (inne pola w sekcji N sa puste).

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 4. Data: 2008-03-17 13:12:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    A objaśnienia do pola 64 czytalełeś? A pole 184 widziałeś ? :)

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-03-17 13:49:39
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    > A objaśnienia do pola 64 czytalełeś? A pole 184 widziałeś ? :)

    Dzięki.
    Pole 184 faktycznie wyjaśnia sprawę, aczkoliwek PITY2007 plują się tu
    i starają się wpisać tu kwotę z 181 , nawet jak się recznie wpisze
    tutaj coś innego.

    A co z tym opisem do 64. Na co zwrócić uwagę? ta sytuacja jest dla
    mnie "wypadkiem przy pracy". Niechce zostać specjalistą w dziedzinie
    prawa podatkowego, a tylko poprawnie rozliczyć ten jeden mój PIT.

    --
    Telesfor BAUDOT