  • 1. Data: 2002-10-13 16:57:26
    Temat: wierzytelnosci - kup netto czy brutto???
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Witam

    Już pytałem wcześniej (przy okazji wątku o premii podatkowej) ale
    potwierdźcie mi jeszcze - w jakiej wysokoścci - netto czy brutto - są
    kosztem uzyskania przychodu nieściągalne wierzytelności??

    Niby art. 23.1 p.43 twierdzi, że VAT nie jest kosztem, z drugiej
    natomiast strony, VAT został przeze mnie naliczony jako należny i
    odprowadzony, powinienem go (w odpowiednim kawałku) otrzymac od nabywcy,
    ale drań nie zapłacił. To jak to zarachować???

    Sprawa dośc pilna, bo wprawdzie nie zaniosłem jeszcze zestawienia do US
    (premia pod.) ale czasu mało i nie wiem - zmieniać czy nie (sporządone
    jest wg wartości brutto).
    Jak to w ogóle jest w praktyce?? Czy np. nieściągalne wierzytelności (po
    wyroku i komorniku) wpisujecie w koszty netto czy brutto?
    Na koniec - osoba fizyczna prowadząca dział. gosp.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 2. Data: 2002-10-13 19:45:53
    Temat: Re: wierzytelnosci - kup netto czy brutto???
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potwierdźcie mi jeszcze - w jakiej wysokoścci - netto czy brutto - są
    > kosztem uzyskania przychodu nieściągalne wierzytelności??

    Vat nie jest kosztem ale ... klient jest Ci winien zarowno wartosc
    towaru/uslugi jak i VAT od tego wiec to jest wlasnie wierzytelnosc. Poza tym
    nie wliczasz sobie w koszty kwoty VAT od faktury lecz wartosc
    wierzytelnosci. jesli procesujesz sie w sadzie to procesujesz sie o kwote
    brutto
    pozdr.
    WT

  • 3. Data: 2002-10-13 20:09:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie wliczasz sobie w koszty kwoty VAT od faktury lecz wartosc
    > wierzytelnosci. jesli procesujesz sie w sadzie to procesujesz sie o kwote

    Procesujesz sie o brutto, ale obawiam sie, ze do KUP mozna zaliczyc tylko
    wartosc netto.
    O czym niedawno w inny watku przypomnial Slawek Dabrowski.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-10-13 20:15:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > nie wliczasz sobie w koszty kwoty VAT od faktury lecz wartosc
    > wierzytelnosci. jesli procesujesz sie w sadzie to procesujesz sie o

    Ale mowa jest o tych wierzytelnościach, które stanowiły
    przychody należne. Więc VAT raczej nie.

    Pzdr
    CEZ

  • 5. Data: 2002-10-14 06:13:01
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Poza tym
    > kwote
    >
    > Ale mowa jest o tych wierzytelnościach, które stanowiły
> [...]
    Ja nie wiem jak to jest z premią ale odpisy w kup.wierzytelności
    nieściągalnych jest w wartości netto ponieważ w ustawie pdof jest określenie
    przychody należne a Vat z całą pewnościa nie jest przychodem .
    Jolka

  • 6. Data: 2002-10-14 21:03:52
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jolka
    >
    > bije sie w piersi BUM BUM, VAT nie jest przychodem, chociaz mam wrazenie
    ze ustawodawcy pewnie chodzilo o zaliczenie w koszty wierzytelnosci, ktore
    zwiazane byly z przychodami. Mam klienta ktory zawsze przed 25 dniem
    nastepnego miesiaca placi mi sama kwote VAT (abym mial na zaplate podatku) a
    reszte faktury nawet w kilku ratach miesiecznych. czy jesli do 30.06.2002
    zaplacil mi polowe wartosci faktury mam to traktowac jako zaplacony caly VAT
    18,03% i 31,97% za towar czy tez 50% VAT i 50% kowoty uslugi???.
    Niezbadane sa wyroki Najwyzszego i intencje ustawodawcow :)))
    pozdrawiam
    WT