  • 1. Data: 2004-03-23 14:19:06
    Temat: wychowawczy - czy mozna odmowic przedluzenia?
    Od: buubbaaaaa <1...@w...pl************************************>

    czesc

    Czy pracodawca moze odmowic przedluzenia urlopu wychowawczego,
    pracownicy obecnie przebywajacej na tym urlopie od 1 roku i chcacej
    przedluzyc o kolejny rok ?

    pozdr
    bubbbbaaa

  • 2. Data: 2004-03-24 09:50:51
    Temat: Re: wychowawczy - czy mozna odmowic przedluzenia?
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Uzytkownik "buubbaaaaa" <1...@w...pl************************************>
    napisal w wiadomosci news:c3phdd$en$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > czesc
    >
    > Czy pracodawca moze odmowic przedluzenia urlopu wychowawczego,
    > pracownicy obecnie przebywajacej na tym urlopie od 1 roku i chcacej
    > przedluzyc o kolejny rok ?

    Najlepiej zapytaj w PIP.
    Urlop wychowawczy mozna wziac w max. 4 czesciach. Pisemny wniosek nalezy
    zlozyc co najmniej na 2 tygodnie przed planowanym rozpoczeciem. Po
    zlozeniu wniosku o urlop wychowawczy pracodawca nie moze wypowiedziec
    umowy o prace.
    Byc moze (nie mam 100% pewnosci), ma to zastosowanie przy kolejnych
    czesciach urlopu wychowawczego.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-24 15:30:18
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]

    > Czy pracodawca moze odmowic przedluzenia urlopu wychowawczego,
    > pracownicy obecnie przebywajacej na tym urlopie od 1 roku i chcacej

    Uzupelniam swoja odpowiedz po konsultacji w PIP.
    Pracodawca nie moze odmówic, poniewaz urlop wychowawczy mozna wziac w 4
    czesciach.
    Jezeli umowa o prace jest na czas okreslony, to urlop wychowawczy moze
    byc udzielony tylko na czas zawartej umowy o prace.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-03-24 15:36:11
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik buubbaaaaa napisał:

    > czesc
    >
    > Czy pracodawca moze odmowic przedluzenia urlopu wychowawczego,
    > pracownicy obecnie przebywajacej na tym urlopie od 1 roku i chcacej
    > przedluzyc o kolejny rok ?

    Pytanie w kwestii formalnej: komu przeszkadza osoba na wychowawczym,
    skoro płaci za nią ZUS, a po powrocie, jeżeli koniecznie trzeba, można
    ją zwolnić?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-03-24 16:21:06
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie w kwestii formalnej: komu przeszkadza osoba na wychowawczym,
    > skoro płaci za nią ZUS, a po powrocie, jeżeli koniecznie trzeba, można
    > ją zwolnić?

    Jednak przez cały okres urlopu wychowawczego trzeba składać co miesiąc
    deklaracje ZUS, wykazywać w sprawozdaniach, prowadzić akta osobowe i
    "pamiętać" o takim pracowniku, który w okresie urlopu wychowawczego nie
    przyczynia się do wypracowania dochodu firmy.

    Ponadto, jeżeli firma zatrudnia 20 pracowników, to lepiej (dla
    pracodawcy) byłoby, gdyby było tylko 19 pracowników.

    Pozdrawiam

    wa