  • 1. Data: 2003-01-07 14:57:21
    Temat: wykup rozbitego samochodu po leasingu
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witam !

    mam poważny problem z US
    Firma (Sp. z o.o.) leasingowała ciężarówkę (TIRa).
    Nastąpił poważny wypadek drogowy, samochód nie nadaje sie do
    naprawy. Zgodnie z umową leasingu firma wykupuje resztki tego
    samochodu na normalną fakturę VAT w której jest opis "samochód
    ciężarowy...".
    Urząd nie uznaje tego za KUP gdyż uważa, że wydatek ten nie jest
    poniesiony w celu osiągnięcia przychodu !!!
    Leasing trwał 1,5 roku do momentu wypadku i pisaliśmy że przychody
    zostały już uzyskane wcześniej, itd..
    A urząd nie przyjął tych wyjaśnień. Teraz będę pisał do Izby.
    Czy ktoś spotkał sie z takim przypadkiem ?
    Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 2. Data: 2003-01-07 15:14:53
    Temat: Re: wykup rozbitego samochodu po leasingu
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    A co Pan zrobił z wrakiem ?

    Z doświadczenia klienci kupujący wrak ( za cenę znacznie niższą od jego
    faktycznej wartości) potem go sprzedają i to ze znacznym zyskiem.

    pzdr

    Makwi

  • 3. Data: 2003-01-07 15:42:46
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Makwi,

    W Twoim liście datowanym 7 stycznia 2003 (16:14:53) można przeczytać:
    M> A co Pan zrobił z wrakiem ?

    M> Z doświadczenia klienci kupujšcy wrak ( za cenę znacznie niższš od jego
    M> faktycznej wartości) potem go sprzedajš i to ze znacznym zyskiem.

    wrak został zużyty na części, ale nie ma na to papierów. Sprawa
    dotyczy 1999 roku. Ale pomijając fakt wykorzystania wraka, czy sam
    wykup takiego wraka w połączeniu z umową leasingu i osiągniętymi
    wcześniej przez ten samochód przychodów nie wystarcza, żeby taki
    wydatek uznać za KUP ?

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 4. Data: 2003-01-07 16:14:21
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 07-01-2003 16:42, Użytkownik KaMeL napisał:

> [...]
    > wykup takiego wraka w połączeniu z umową leasingu i osiągniętymi
    > wcześniej przez ten samochód przychodów nie wystarcza, żeby taki
    Moim zdaniem powoływanie się na przychody osiągnięte w okresie leasingu
    jest niefortunne. Kosztem były dla Ciebie wtedy raty leasingowe.
    Zakup ciężarówki, mimo że wynikał z realizacji umowy to oddzielna
    transakcja. Normalnie wprowadziłbyś samochód do ewidencji środków
    trwałych i amortyzował.
    Sprawa opiera się jednak na udokumentowaniu wykorzystania "złomu".
    WitoldG.

  • 5. Data: 2003-01-07 20:24:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No cóż. Koszt uzyskania przychodu jest kosztem tylko wówczas, gdy w wyniku
    jego poniesienia nastąpi dochód. Jeśli potrafisz wykazać, że zakupienie tego
    złomu przyniosło Ci dochód, to oczywiście możesz walczyć dalej. Ale ja
    chwilowo nie widzę pomysłu na to. Przychód odniesiony w przeszłości nie ma
    tu - moim zdaniem - nic do rzeczy.

  • 6. Data: 2003-01-07 21:51:28
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złomu przyniosło Ci dochód, to oczywiście możesz walczyć dalej. Ale ja
    > chwilowo nie widzę pomysłu na to. Przychód odniesiony w przeszłości nie ma

    Niestety dla Ciebie zgodzę się z przdmówcą - jedyna możliwośc to
    udokumentowanie wykorzystania złomu. Jeśli jesteś w stanie udowodnić że Twój
    dochód z tytułu nie-kupowania nowych części do samochodów(obniżenie kosztów
    bo użytkowałeś stare części) wzrósł to trzymaj się tej linni obrony. Na
    inną nie widzę szans.

    pzdr

    MAKWI

  • 7. Data: 2003-01-08 12:36:54
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Makwi,

    W Twoim liście datowanym 7 stycznia 2003 (22:51:28) można przeczytać:
> [...]

    M> bo użytkowałeś stare części) wzrósł to trzymaj się tej linni obrony. Na

    Drodzy grupowicze, załamujecie mnie, bo piszecie tak jak urząd
    interpretuje. Być może macie rację ale pomyślcie o tym od innej strony.
    KUP są te wydatki, które zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu.
    A weźmy dla przykładu straty w środkach trwałych. Mamy jakąś maszynę i następuje
    wypadek losowy np. trzęsienie ziemi i maszyna ulega zniszczeniu. W
    takim przypadku do KUP wrzucamy nie zamortyzowaną wartość tej maszyny
    pomimo, że nijak nie przyniesie to przychodów. NIe podlega
    wątpliwości, że umowa leasingowa została zawarta w celu osiągnięcia
    przychodów i przychody przyniosła. nastąpił jednak przypadek losowy i
    należało wypełnić postanowienia (niekorzyste, ale zabezpieczające
    ineteres leasingodawcy) tej umowy. Weźmy jeszcze inny przykład.
    Podpisujemy umowę na wynajem pomieszczeń, w której jest klauzula, że
    jeśli lokal będzie znisczony (stan pogorszony) to przy rozwiązaniu
    umowy najmu musimy zapłacić wynajmującemu np. 10.000 PLN. I co ? Wtedy
    przy rozwiązaniu tej umowy wydatek w tej kwocie nie będzie KUP
    bo nie powiązania z przyszłymi przychodami ????

    Co wy na to ???
    Proszę o opinię.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 8. Data: 2003-01-08 13:17:46
    Od: "Makwi" <m...@t...pl>

> [...]
    > przy rozwiązaniu tej umowy wydatek w tej kwocie nie będzie KUP
    > bo nie powiązania z przyszłymi przychodami ????

    Tłumaczysz logicznie.
    Natomiast wiesz jak się ma logika do US :-)

  • 9. Data: 2003-01-08 13:30:45
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Makwi,

    W Twoim liście datowanym 8 stycznia 2003 (14:17:46) można przeczytać:
    M> Tłumaczysz logicznie.
    M> Natomiast wiesz jak się ma logika do US :-)

    no wiem, ale tu nie chodzi o logikę tylko o interpretację
    i zastosowanie sformuowania "w celu osiągnięcia przychodów".
    Jak wykazać, że może to dotyczyć przychodów już osiągniętych, bo
    przecież jest oczywiste, że może ich dotyczyć.
    POMOCY...

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 10. Data: 2003-01-08 16:12:54
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 08-01-2003 13:36, Użytkownik KaMeL napisał:
> [...]
    > takim przypadku do KUP wrzucamy nie zamortyzowaną wartość tej maszyny
    > pomimo, że nijak nie przyniesie to przychodów.
    Stosujesz nieuprawnione porównania. Trzeba było zakupioną ciężarówkę
    wciągnąć do ewid.środków trwałych i potem ją likwidować.
> [...]
    > przychodów i przychody przyniosła. nastąpił jednak przypadek losowy i
    > należało wypełnić postanowienia (niekorzyste, ale zabezpieczające
    Mało umów widziałem i z takim warunkiem się nie spotkałem.
    Czy jest to tylko zabezpieczenie leasingodawcy? Zwykle sprzedaż
    skasowanego samochodu jest opłacalna. Sami chcieliście pewnie na tym
    zarobić.
> [...]
    > przy rozwiązaniu tej umowy wydatek w tej kwocie nie będzie KUP
    > bo nie powiązania z przyszłymi przychodami ????
    Znowu bezzasadne porównanie. W takim przypadku przedstawiasz kosztorys
    przywrócenia stanu pierwotnego na np.13 000 zł i jeszcze sie chwalisz US
    jaki dobry interes zrobiłeś bo zapłaciłeś mniej.
    > Co wy na to ???
    > Proszę o opinię.
    Jest faktura zakupu samochodu ciężarowego. I jak sam mówisz: nic więcej.
    Niezależnie czy to w związku z umową leasingu czy bez, sposób jej
    ewidencji jest jasno określony.
    W tej chwili pozostaje tylko zebrać oświadczenia i zeznania świadków na
    okoliczność stanu technicznego i dalszych losów wykorzystanych części.
    Być może uda się zrobić KUP ze zużytych elementów.
    Pozdrawiam, WitoldG.