    From: walfal <w...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wykup rozbitego samochodu po leasingu
    Date: Wed, 08 Jan 2003 17:12:54 +0100

    Dnia 08-01-2003 13:36, Użytkownik KaMeL napisał:
    > Drodzy grupowicze, załamujecie mnie, bo piszecie tak jak urząd
    > interpretuje. Być może macie rację ale pomyślcie o tym od innej strony.
    > KUP są te wydatki, które zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu.
    > A weźmy dla przykładu straty w środkach trwałych. Mamy jakąś maszynę i następuje
    > wypadek losowy np. trzęsienie ziemi i maszyna ulega zniszczeniu. W
    > takim przypadku do KUP wrzucamy nie zamortyzowaną wartość tej maszyny
    > pomimo, że nijak nie przyniesie to przychodów.
    Stosujesz nieuprawnione porównania. Trzeba było zakupioną ciężarówkę
    wciągnąć do ewid.środków trwałych i potem ją likwidować.
    > wątpliwości, że umowa leasingowa została zawarta w celu osiągnięcia
    > przychodów i przychody przyniosła. nastąpił jednak przypadek losowy i
    > należało wypełnić postanowienia (niekorzyste, ale zabezpieczające
    > ineteres leasingodawcy) tej umowy.
    Mało umów widziałem i z takim warunkiem się nie spotkałem.
    Czy jest to tylko zabezpieczenie leasingodawcy? Zwykle sprzedaż
    skasowanego samochodu jest opłacalna. Sami chcieliście pewnie na tym
    zarobić.
    > Weźmy jeszcze inny przykład.
    > Podpisujemy umowę na wynajem pomieszczeń, w której jest klauzula, że
    > jeśli lokal będzie znisczony (stan pogorszony) to przy rozwiązaniu
    > umowy najmu musimy zapłacić wynajmującemu np. 10.000 PLN. I co ? Wtedy
    > przy rozwiązaniu tej umowy wydatek w tej kwocie nie będzie KUP
    > bo nie powiązania z przyszłymi przychodami ????
    Znowu bezzasadne porównanie. W takim przypadku przedstawiasz kosztorys
    przywrócenia stanu pierwotnego na np.13 000 zł i jeszcze sie chwalisz US
    jaki dobry interes zrobiłeś bo zapłaciłeś mniej.
    > Co wy na to ???
    > Proszę o opinię.
    Jest faktura zakupu samochodu ciężarowego. I jak sam mówisz: nic więcej.
    Niezależnie czy to w związku z umową leasingu czy bez, sposób jej
    ewidencji jest jasno określony.
    W tej chwili pozostaje tylko zebrać oświadczenia i zeznania świadków na
    okoliczność stanu technicznego i dalszych losów wykorzystanych części.
    Być może uda się zrobić KUP ze zużytych elementów.
    Pozdrawiam, WitoldG.