  • 11. Data: 2011-02-04 20:07:50
    Temat: Re: wynajęcie mieszkania na prowadzenie DG od czlonka rodziny
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-04, o godz. 20:47:40
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > Użyczenie na kwotę? Użyczenie jest definicji bezpłatne.
    >
    > Tak, tak... przenieś umowy, przekwalifikuj lokal, zgłoś gdzie trzeba,
    > może będzie dla DG inna taryfa na prąd czy wodę, to koszty moga wyjść
    > bokiem :-)

    Oczywiście "zerowy" plan przebudowy też trzeba przeczołgać w
    spółdzielni i urzędzie, a przynajmniej czytałem o czymś takim na
    `bublach prawnych` gdy jeszcze działały :-)

    Tomek

  • 12. Data: 2011-02-04 20:16:11
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-02-04 20:47, cef pisze:

    > Użyczenie na kwotę? Użyczenie jest definicji bezpłatne.

    użyczenie na kwotę czynszu wpłacanego do administratora - ten niestety
    jest zmienny co 6 miesięcy

    > Tak, tak... przenieś umowy, przekwalifikuj lokal, zgłoś gdzie trzeba,
    > może będzie dla DG inna taryfa na prąd czy wodę, to koszty moga wyjść
    > bokiem :-)

    Ale po co mam przekwalifikowywać? Nie rozumiem? Przykład: na zamkniętym
    osiedlu jest zarejestrowana sklep internetowy. Ani wlaściciel ani
    pracownik nie mieszka w nim. Lokal jest wynajęty i zarejestrowany w tym
    lokalu. Czy jest jakiś problem z tym?

    pozdr.Rafal

  • 13. Data: 2011-02-04 20:30:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafal T. wrote:

    > użyczenie na kwotę czynszu wpłacanego do administratora - ten niestety
    > jest zmienny co 6 miesięcy

    To nie jest użyczenie tylko wynajem.
    Użyczenie jest z definicji przekazaniem do używania BEZPŁATNIE.

> [...]
    > wlaściciel ani pracownik nie mieszka w nim. Lokal jest wynajęty i
    > zarejestrowany w tym lokalu. Czy jest jakiś problem z tym?

    Nawet większy niż gdybys tam ktoś mieszkał, bo trudno mówićo tym, że lokal
    pełni funkcję mieszkalną tzn ktoś tam mieszka i dodatkowo (bez istotnego
    znaczenia dla opłat)
    zarejestrowana jest tam działaność. Tak jak piszesz - to jest klasycznie
    lokal na działalnośc.
    Możesz tego nie zgłaszać nikomu, ale jak się komuś ubzdura, to możesz dostać
    zawału
    jak się dowiesz co jeszcze oprócz już wymienionych ciekawostek może Cię
    spotkać.
    Od ppoż zaczynając a na odpadach koncząc :-)

  • 14. Data: 2011-02-04 20:44:26
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-02-04 21:30, cef pisze:

    > To nie jest użyczenie tylko wynajem.
    > Użyczenie jest z definicji przekazaniem do używania BEZPŁATNIE.

    No to ciekawostka - bo ja swojego czasu mialem umowę użyczenie podpisaną
    (sam wynajmowalem mieszkanie) i w umowie byl zapis o kwocie..... Umowa
    podpisana w agencji nieruchomości.

> [...]
    > spotkać.
    > Od ppoż zaczynając a na odpadach koncząc :-)

    Ok. A da sie to obejść? Pewnie da - i chyba wiem jak. Skoro np jedna
    firma z poza Wa-wy wynajmuje swoim pracownikom lokal mieszkalny (pracują
    jako ekipa budowlana) za 1500pln miesiecznie i umowę wrzucają w koszta -
    to pewnie jest to do realizacji? Głupio jest placić za coś bez
    możliwości odliczenia tego od kosztów działalności. Dobrze myśle?

    pozdr
    rafal

  • 15. Data: 2011-02-04 21:12:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafal T. wrote:

    > No to ciekawostka - bo ja swojego czasu mialem umowę użyczenie
    > podpisaną (sam wynajmowalem mieszkanie) i w umowie byl zapis o
    > kwocie..... Umowa podpisana w agencji nieruchomości.

    Jaka agencja, taka umowa.
    Przeczytaj definicję w KCywilnym.

    > Ok. A da sie to obejść? Pewnie da - i chyba wiem jak. Dobrze myśle?

    Ale wiesz, że każdy odpowiada za siebie :-)

  • 16. Data: 2011-02-05 11:29:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-02-04, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Może być też głównym miejscem prowadzenia DG. Bo i dlaczego nie?

    Może być. Bardziej mi chodziło o fakt, że jakby nie kombinować, to i tak
    adres zamieszkania (zameldowania) będzie tak zwaną siedzibą przedsiębiorcy.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-02-11 07:32:57
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Rafal T. napisał:

> [...]
    > osiedlu jest zarejestrowana sklep internetowy. Ani wlaściciel ani
    > pracownik nie mieszka w nim. Lokal jest wynajęty i zarejestrowany w tym

    jakbys napisał co chcesz robić to bys dostał konkretne odpowiedzi a tak
    dostałeś dla każdego możliwego przypadku

    nie wiemy czy chcesz robić pisanie stron www, czy np. artystyczne
    kowalstwo, salon masażu, dyskoteke, itd...
    a dla wielu rodzajów działalności przekwalifikowanie sposobu użytkowania
    lokalu jest konieczne

  • 18. Data: 2011-02-11 13:16:24
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-02-11 08:32, cyklista pisze:

> [...]
    > kowalstwo, salon masażu, dyskoteke, itd...
    > a dla wielu rodzajów działalności przekwalifikowanie sposobu użytkowania

    działalność projetkowa: projektowanie opakowań, wizualizacje i
    ilustracje, być może jeszcze jeden pracownik.

    pozdrawiam
    Rafal