  • 1. Data: 2005-03-31 11:41:46
    Temat: zakup towaru
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    Witam!

    Proszę szanownych Grupowiczów o pomoc.
    Kupuję dziś towar. Faktura bedzie wystawiona 31. marca, ale towar wydadzą mi
    w kwietniu. Jak to rozliczyć? VAT zaliczyć do marca, a kwotę netto w KPiR w
    kwiecień?

    Przestaję być pewna czegokolwiek...

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 2. Data: 2005-03-31 12:07:34
    Temat: Re: zakup towaru
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/31/2005 1:41 PM, Użytkownik Andzia napisał:

> [...]
    > w kwietniu. Jak to rozliczyć? VAT zaliczyć do marca, a kwotę netto w KPiR w

    VAT - kwiecień
    księga - IMHO kwiecień, ale mogę się mylić

    --
    gefragt
    (VAT, PK)

  • 3. Data: 2005-03-31 12:12:38
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:d2gph1$sd7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    KPiR w

    > VAT - kwiecień

    a jeśli fakturę otrzyma jeszcze w marcu, to vat odlicza w marcu, prawda?

  • 4. Data: 2005-03-31 12:21:29
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    | wydadzą mi
    | KPiR w

    | a jeśli fakturę otrzyma jeszcze w marcu, to vat odlicza w marcu, prawda?

    No właśnie... tego nie wiem. W końcu dziś, gdy zapłacę nabędę prawo do
    rozporządzania rzeczą jak właściciel. A że nie będę jej miec fizycznie, to
    już inna kwestia. I właśnie ponieważ nie będę jej mieć dziś, tylko np za 2
    dni, to wtedy w koszty w kol. 10, czy dziś? A może wszystko rzeczywiście w
    kwietniu?

  • 5. Data: 2005-03-31 13:51:18
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/31/2005 2:21 PM, Użytkownik Andzia napisał:

    > No właśnie... tego nie wiem. W końcu dziś, gdy zapłacę nabędę prawo do
    > rozporządzania rzeczą jak właściciel. A że nie będę jej miec fizycznie, to
    > już inna kwestia.

    A jak towar w tym momencie leży sobie u dostawcy w magazynie i
    magazynier ponoszący odpowiedzialność materialną dokona wydania towaru
    dopiero jutro to w tym momencie masz to prawo do rozporządzania towarem
    jak właściciel? I jak to się ma do sytuacji, gdy nagle magazynier się
    rozchoruje na amen - miesiąc i jeden dzień leżenia w łóżku - a
    kierownictwo jednostki stwierdzi, że odpowiedzialność materialna rzecz
    święta i "z wydaniami czekamy aż pan Czesio wróci z chorobowego"? I
    jeszcze jak to się ma do art. 19 czyli sytuacji, że prawo do odliczenia
    podatku naliczonego powstać miałby wcześniej niż obowiązek podatkowy?

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-03-31 14:16:53
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    | > |

> [...]
    | jeszcze jak to się ma do art. 19 czyli sytuacji, że prawo do odliczenia
    | podatku naliczonego powstać miałby wcześniej niż obowiązek podatkowy?

    A gdybym złożyła 'dyspozyzję', żeby firma A, u której kupuję, wysłała towar
    do firmy B, która nabywa ode mnie ten towar, to co wtedy? Fizycznie towar
    nie zajrzy do mojego magazynu, więc i koszt i VAT w marcu?
    Trochę to inna sytuacja, ale takie rozwiązanie również mnie interesuje .

    A'propos pana Czesia, jeśli będzie chorował miesiąc i 1 dzień, to pozbawi
    mnie możliwości odliczenia VAT-u w ogóle? Hmm...

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 7. Data: 2005-03-31 15:09:50
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia du hast mich gefragt
    <d...@k...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > magazynier ponoszący odpowiedzialność materialną dokona wydania
    > towaru dopiero jutro to w tym momencie masz to prawo do

    A jak na te dwa dni podpisze z tą firmą gdzie towar leży umowę o
    przechowanie rzeczy? Albo wynajmnie część magazynu - na te dwa dni
    (niech zrzucą jej towar na jedną kupkę).
    Albo odbierze ten towar i zostawi w danej firmie... zdarzają się
    przecież i takie sytuacje.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-03-31 15:23:47
    Od: "vis" <v...@i...pl>

  • 9. Data: 2005-03-31 15:29:30
    Od: "vis" <v...@i...pl>

    otuz tak:

    To taka sama sytuacja jak z niezaplaconymi fakturami. NP:
    Dzis cos sprzedales na termin , ale kupujacy nie zaplacil do dzisiaj-co
    wtedy? Musisz odprowadzic vat i podatek od tej tranzakcji nawet gdy nie masz
    kasy.

    Tutaj w tym przypadku tak samo kupujesz dzisiaj, faktura na dzisiaj i
    rozliczasz to "dzisiaj" (ostatni marzec) a nie kiedy towar dojdzie.

  • 10. Data: 2005-03-31 16:05:19
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia vis <v...@i...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > Tutaj w tym przypadku tak samo kupujesz dzisiaj, faktura na dzisiaj i
    > rozliczasz to "dzisiaj" (ostatni marzec) a nie kiedy towar dojdzie.

    spróbuj to wytłumaczyć us. U nas na kontroli zażądali wz-etk, że
    faktycznie odebraliśmy towar w danym miesiącu.. ale to imo głupota.
    A jak ktoś ma firmę kupił-sprzedał i handluje np. na giełdach
    towarowych, często nawet nie widząc towaru na oczy. To wtedy nie mogłby
    odliczyć vatu- bo przecież nie odebrał nigdy towaru.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #