  • 11. Data: 2005-03-31 18:22:46
    Temat: Re: zakup towaru
    Od: "vis" <v...@i...pl>

    > spróbuj to wytłumaczyć us. U nas na kontroli zażądali wz-etk, że
    > faktycznie odebraliśmy towar w danym miesiącu.. ale to imo głupota.
    > A jak ktoś ma firmę kupił-sprzedał i handluje np. na giełdach
    > towarowych, często nawet nie widząc towaru na oczy. To wtedy nie mogłby
    > odliczyć vatu- bo przecież nie odebrał nigdy towaru.

    masz racje, ale to glupota urzednicza (ludzki idiotyzm), co do systemu
    rozliczen jest jeszcze w miare znosnie, ale co do systemu kontroli to mam
    wielkie zastrzezenia. Ktos kiedys powiedzial ze system jest zly-guwno prawda
    to nadzor kontroli jest zly! Bezmyslnosc i glupota polaczona ze
    zgryzliwoscia i zawistoscia kreuje ten system jako zly. To tak jak za
    "komuny" ze byle posterunkowy po podstawowce byl "Panem Władzy". A potem sie
    dziwia na Świecie ze Polacy to kombinatorzy....i łapowkarze. A jak tu
    inaczej przezyc jak niedasz w lape? To sie bedziesz z glupkiem jednym i
    drugim urzerac przez wiele miesiecy....a moze i lat

  • 12. Data: 2005-03-31 20:13:49
    Od: "adi" <n...@f...org.invalid>

    "Andzia" <a...@t...pl> wrote in message
> [...]
    [ciach]

    > A gdybym złożyła 'dyspozyzję', żeby firma A, u której kupuję, wysłała
    towar
    > do firmy B, która nabywa ode mnie ten towar, to co wtedy? Fizycznie
    towar
    > nie zajrzy do mojego magazynu, więc i koszt i VAT w marcu?
    > Trochę to inna sytuacja, ale takie rozwiązanie również mnie interesuje
    .

    Wtedy obowiązek podatkowy w firmie A powstaje z chwila wydania towaru (art
    19) i wcale nie musisz byc osoba odbierająca towar.
    Co do terminów to:
    1) Vat (ogolnie - juz nie bede wnikał w wyjatki) w miesiącu wpływu f-ry
    bądz nastepnym przy czym wazna jest faktyczna wysyłka towaru. data f-ry
    NIE jest WAZNA.
    2) co do kosztu, powiem ogolnie, w przypadku: materiałow zaliczamy w
    koszty w miesiącu pobrania ich do produkcji; towarów - w miesiacu ich
    sprzedaży.

    > A'propos pana Czesia, jeśli będzie chorował miesiąc i 1 dzień, to
    pozbawi
    > mnie możliwości odliczenia VAT-u w ogóle? Hmm...

    Prawo do odliczenia VAT masz, i to prawie przez 5 lat

    pozdrawiam
    adi

  • 13. Data: 2005-03-31 20:21:14
    Od: "adi" <n...@f...org.invalid>

    "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> wrote in message
    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia du hast mich gefragt
    > <d...@k...pl> wystukał[a]:
    >
    > A jak na te dwa dni podpisze z tą firmą gdzie towar leży umowę o
    > przechowanie rzeczy? Albo wynajmnie część magazynu - na te dwa dni
    > (niech zrzucą jej towar na jedną kupkę).
    > Albo odbierze ten towar i zostawi w danej firmie... zdarzają się
    > przecież i takie sytuacje.

    Ale jak odbierze to na pewno cos bedzie musial podpisac, jakis papierek
    ktory stwierdza ze goscio zabral towar z magazynu, a co on pozniej z nim
    zrobil to juz zupelnie inna historia...

    pozdr,
    adi

  • 14. Data: 2005-03-31 20:28:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia adi
    <n...@f...org.invalid> wystukał[a]:
    > Ale jak odbierze to na pewno cos bedzie musial podpisac, jakis
    > papierek ktory stwierdza ze goscio zabral towar z magazynu, a co on
    > pozniej z nim zrobil to juz zupelnie inna historia...

    W niektórych firmach towar nie leży w magazynie - bo np. jest duzy
    gabarytowo i na placu sobie spokojnie stoi... I jest tylko wystawiona
    faktura, bo ktoś jak przyjeżdża po towar to niejako może go zapakować
    bezpośrednio na samochód i używać od razu, a może go gdzieś zostawić,
    poczekać na wykorzystanie i go stamtąd zabrać...

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 15. Data: 2005-04-01 12:40:06
    Od: " adi" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nikiel ;-\) <n...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > bezpośrednio na samochód i używać od razu, a może go gdzieś zostawić,
    > poczekać na wykorzystanie i go stamtąd zabrać...

    chyba mnie nie zrozumiales...
    okej słowo "magazyn" ma ogolne znaczenie moze to byc plac, hala itp.
    jak piszesz, zapakowac towar moze, moze go tez zniszczyc, ale w 99% przypadkow
    wczesniej bedzie musial POTWIERDZIĆ (na wz czy na jakims innym dokumencie)
    odbiór towaru.
    pozdr,
    adi

  • 16. Data: 2005-04-01 22:55:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2005, Andzia wrote:

    >+ No właśnie... tego nie wiem. W końcu dziś, gdy zapłacę nabędę prawo do
    >+ rozporządzania rzeczą jak właściciel. A że nie będę jej miec fizycznie, to
    >+ już inna kwestia.

    Przepraszam, a ta "rzecz" to coś w stylu "egzemplarz o numerze
    seryjnym 1524/2005" ? *TEN* - i *ŻADEN INNY* ?
    +++ Kodeks Cywilny ++++
    Art. 155. [...]
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności
    są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności
    potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy. [...]
    ----

    >+ I właśnie ponieważ nie będę jej mieć dziś

    Powyższe NIE rozstrzyga kwestii "czy można uznać za koszt".
    Jedynie stwierdza iż umowa nabycia "czerwonego Audi z turbodoładowaniem"
    (bez określania cech identyfikująch konkretny egzemplarz) dochodi
    do skutku PO wydaniu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2005-04-01 23:00:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Mar 2005, Nikiel ;-) wrote:

    >+ A jak ktoś ma firmę kupił-sprzedał i handluje np. na giełdach
    >+ towarowych, często nawet nie widząc towaru na oczy. To wtedy nie mogłby
    >+ odliczyć vatu- bo przecież nie odebrał nigdy towaru.

    ...ustawa o VAT reguluje takie przypadki !
    Strzelasz w mur - bo jest przepis :)

    Art. 7. 1. Przez dostawę towarów [...] rozumie się [...]
    2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    [...]
    8. W przypadku gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru
    w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio ostatniemu
    w kolejności nabywcy, uznaje się, że dostawy towarów dokonał każdy
    z podmiotów biorących udział w tych czynnościach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-04-02 19:46:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...ustawa o VAT reguluje takie przypadki !

    Inne też.
    Art 86.10 i 86.12

  • 19. Data: 2005-04-04 02:28:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Apr 2005, cef wrote:

> [...]
    > + >
    > + > ...ustawa o VAT reguluje takie przypadki !

    ...ale te to negatywnie dla podatnika :[ (że przypomnę: "nie było
    zapłaty")...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)