  • 1. Data: 2003-02-26 13:24:22
    Temat: zaswiadczenie dla US o uzywaniu komputera
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam

    Jak powinno wygladac zaswiadczenie z parcy, ze zakupiony komputer uzywam do
    pracy? - chodzi mi o odliczenie w PIT 0.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-26 13:41:23
    Temat: Re: zaswiadczenie dla US o uzywaniu komputera
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > pracy? - chodzi mi o odliczenie w PIT 0.

    Urząd Skarbowy się pyta?
    Jak chodzi ci tylko o wpisanie w PIT-O, to po prostu wpisujesz, jak wdepnie
    kontrola, to umalowana panienka w US, sama zadecyduje, czy odliczyłeś
    słusznie, czy nie.

  • 3. Data: 2003-02-26 14:57:36
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wdepnie
    > kontrola, to umalowana panienka w US, sama zadecyduje, czy odliczyłeś

    Dopiero chce odliczyc i juz sie dowiedzialam, ze aby bylo slusznie, to msuze
    miec zaswiadczenie z parcy, ze komp mi w domu potrzebny. Przelozony mi nawet
    podpisze takie zaswiadczenie, ale msuze sobie sam je napisac. A jak to ma
    wygladac? Wie ktos?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-26 15:30:57
    Temat: Odp: zaswiadczenie dla US o uzywaniu komputera
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

> [...]
    nawet
    > podpisze takie zaswiadczenie, ale msuze sobie sam je napisac. A jak to ma

    A gdzie się tego dowiedziałeś?
    Twój przełożony to nie musi wiedzieć, że Ty sobie komputer kupiłeś i
    odliczasz.
    W końcu to Twoja prywatna kasa wydana na komputer (chyba że się mylę), a Ty
    się możesz uczyć na nim bezwzrokowego pisania na klawiaturze, co by później
    być efektywniejszym w pracy (jest związek z wykonywaną pracą?).
    Pozdrawiam
    Hania

  • 5. Data: 2003-02-26 15:44:44
    Od: "ajt" <a...@u...com.pl>

> [...]
    później
    > być efektywniejszym w pracy (jest związek z wykonywaną pracą?).

    Witam,
    a czy jak szef podpisałby oświadczenie, że pracownik używa tego komputera do
    pracy, to czy przypadkiem nie wkopałby swojej firmy w problemy z tytułu
    bezpłatnego użyczenia?
    Pozdrawiam
    ajt

  • 6. Data: 2003-02-26 16:10:53
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    > a czy jak szef podpisałby oświadczenie, że pracownik używa tego komputera
    do
    > pracy, to czy przypadkiem nie wkopałby swojej firmy w problemy z tytułu
    > bezpłatnego użyczenia?

    No bardzo ciekawe. Od banalnego pytania o odliczenie przyrządów i pomocy
    naukowych dojdziemy do spraw wymienionych w kodeksie karnym?
    A swoją drogą odliczeniu podlegają przyrządy i pomoce naukowe związane z
    wykonywaną pracą, a nie DO wykonywania pracy.
    Jeśli chcesz skorzystać z odliczenia to rozumiem, że jesteś zatrudniony na
    umowę o pracę. Przyrządy do wykonywania tej pracy w ramach umowy o pracę to
    ma Ci zapewnić Twój chlebodawca.
    A zakup komputera prywatnego ma być "tylko" związany z wykonywaną pracą
    (chyba że po godzinach w domu robisz fuchy).
    Pozdrawiam
    Hania

  • 7. Data: 2003-02-26 17:35:15
    Od: a...@g...pl

> [...]
    > wykonywaną pracą, a nie DO wykonywania pracy.
    > Jeśli chcesz skorzystać z odliczenia to rozumiem, że jesteś zatrudniony na

    Jestem zatrudniona na umowe o prace

    Przyrządy do wykonywania tej pracy w ramach umowy o pracę to
    > ma Ci zapewnić Twój chlebodawca.
    > A zakup komputera prywatnego ma być "tylko" związany z wykonywaną pracą
    > (chyba że po godzinach w domu robisz fuchy).

    Przyrzad - komputer w tym wypadku - rzeczywiscie jest zwiazany z moja praca.
    Chocby pilna korespondecja z USA (inna strefa czasowa).
    Ale US w Piotrkowie Tryb. zada takiego zaswiadczenia. I to naprawde nie moj
    wymysl i szukanie sobie problemu. Moze to ich (US) sposob na to, by tego
    komputera nie odliczac i przypadkiem nie odzyskac 400 i pare zloty. Wiem, ze
    moja kolezanka z pracy w ubieglym roku "zalatwiala" takie zaswiadczenie z pracy
    i dostala.
    Ale zadzwonie jutro jeszcze raz na informacje US w Piotrkowie. Moze pani bedzie
    mila i powie inaczej niz dzis :)))

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-02-26 19:23:45
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    ze
    > moja kolezanka z pracy w ubieglym roku "zalatwiala" takie zaswiadczenie z

    Glupie baby w urzędzie jak zwykle.
    Dzisiaj takiej jednej nawrzucałem, to aż mi powiedziała, że ona sobie moje
    nazwisko zapamięta.

    Odlicz i już. I tak w razie kontroli postąpią jak chcą. Jak trafisz na inną,
    to Ci powie, że takie zaświadczenie nie ma żadnej podstawy prawnej i będzie
    miała rację.
    To pracownik US ocenia, czy odliczenia dokonałaś słusznie.
    Odliczam wszystko co mi wpadnie w ręce, chyba już z piąty komputer
    rozliczyłem i za żadnymi zaświadczeniami biegał nie będę.
    jak będą chciały coś na piśmie, to im najwyżej od ręki napiszę oświadczenie,
    że komputera używam w zwiazku z pracą.

  • 9. Data: 2003-02-27 07:13:07
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Vei napisał(a):

> [...]
    > podpisze takie zaswiadczenie, ale msuze sobie sam je napisac. A jak to ma

    Z tego co wiem to musisz sam uzasadnic ze zakup ma zwiazek z wykonywana
    praca i sluzy Ci do podnoszenia kwalifikacji (jak potrzebny Ci do pracy
    dla pracodawcy to niech Ci zakupi).
    Nie boj sie panienek (umalowanych) - tylko sobie przygotuj odpowiednia
    teorie.
    jesli jestem w bledzie to niech mnie ktos wyprostuje.
    --
    Pozdrowienia
    J.