  • 1. Data: 2006-11-27 14:37:15
    Temat: zus
    Od: "Robert" <c...@t...cy(rot13)>

    Witam serdecznie, mam pytanie :
    chciałbym założyć DG, bede pracował w domu, forma pewnego rodzaju
    "doradztwa" dla ludzi.
    Co zrobić aby nie płacić tak ogromnego ZUS'u ? może ktoś wie ?
    Z góry dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-11-27 14:58:21
    Temat: Re: zus
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 15:37:15 Robert > <"<cevingrq"@tb2.cy> napisał(a):

    > Witam serdecznie, mam pytanie :
    > chcia?bym za?o?yae DG, bede pracowa? w domu, forma pewnego rodzaju
    > "doradztwa" dla ludzi.

    Czyli vacik od razu :)

    > Co zrobiae aby nie p?aciae tak ogromnego ZUS'u ? mo?e kto? wie ?
    > Z góry dzi?kuje za pomoc.

    O jak ogromnym ZUSie mówisz?

  • 3. Data: 2006-11-27 16:05:49
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Robert" <c...@t...cy(rot13)> napisał w wiadomości
> [...]
    > "doradztwa" dla ludzi.
    > Co zrobić aby nie płacić tak ogromnego ZUS'u ? może ktoś wie ?

    T ma racje - dowala Ci VAT na pewno i bez odwolania ("uslugi doradcze")

    Preferencyjne skladki ZUS - patrz www.zus.pl. Nie naleza sie one tylko w
    okreslonych przypadkach:
    -tworcom i artystom
    -wolnym zawodom, czyli np. tlumaczom (opodatkowanym wg: ryczalt;zasady
    ogolne). Lepiej sprawdz, czy sam nie jestes WZ
    - jednoosobowej sp. zoo, jawnej, komandydotwej, partnerskiej
    No i wtedy, gdy to NIE jest twoja pierwsza DG. Ale poczytaj na www.ZUS.pl

    Zwaz jednak, ze nizszy ZUS to tez gorsza emerytura.

  • 4. Data: 2006-11-27 16:33:50
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-11-2006 o 17:05:49 Doktorynka <b...@a...pl> napisał(a):

    > Zwaz jednak, ze nizszy ZUS to tez gorsza emerytura.

    :)

  • 5. Data: 2006-11-27 17:16:06
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

> [...]
    > -wolnym zawodom, czyli np. tlumaczom (opodatkowanym wg: ryczalt;zasady
    > ogolne). Lepiej sprawdz, czy sam nie jestes WZ

    z tego co piszą na tej stronie to wolnym zawodom jak najbardziej przysługują
    preferencyjne składki.

    zastanawiam się natomiast nad twórcami i artystami, a co w przypadku jeśli
    ktoś prowadzi dwie działalności , przy czym podstawowej DG należą się niższe
    składki, a dodatkowej nie??

  • 6. Data: 2006-11-27 17:42:36
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    > z tego co piszą na tej stronie to wolnym zawodom jak najbardziej
    > przysługują
    > preferencyjne składki.

    Dostalam ulotke w ZUS, mam ja przed soba i tam jest napisane, ze oni NIE
    bede mogli skorzystac. Hmm?

    > zastanawiam się natomiast nad twórcami i artystami, a co w przypadku jeśli
    > ktoś prowadzi dwie działalności , przy czym podstawowej DG należą się
    > niższe składki, a dodatkowej nie??

    Jesli dobrze zrozumialam na szkoleniu, to ZUS ocenia Cie wg zadeklarowanej
    glownej dzialalnosci.
    Co masz na mysli, piszac o skladkach, od kazdej DG osobno? Zdrowotne?

  • 7. Data: 2006-11-27 17:44:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Doktorynka <b...@a...pl> w

    > Zwaz jednak, ze nizszy ZUS to tez gorsza emerytura.

    Ty tak serio? :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-11-28 11:59:58
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > Dostalam ulotke w ZUS, mam ja przed soba i tam jest napisane, ze oni NIE
    > bede mogli skorzystac. Hmm?

    www.zus.pl -> tam po lewej stronie są "ważne linki" klikam trzeci od góry i
    wyskakuje plik pdf, w którym czytam: "(...)osoba rozpoczynająca
    działalność(...) w zakresie wolnego zawodu, może również opłacać składki od
    podstawy wymiaru nie niższej niż kwota 30% minimalnego wynagrodzenia."

    może to jakiś nieaktualny link, nie wnikam.

    > Co masz na mysli, piszac o skladkach, od kazdej DG osobno? Zdrowotne?

    A to już inna kwestia: obiło mi się o uszy (a właściwie widziałam takie
    ogłoszenie w moim zusie), że jeśli uzyskuje się dochody z innej działalności
    (np. dodatkowej, bo przecież można mieć kilka numerów PKD) to od każdej
    trzeba opłacać dodatkowy zdrowotny. Ale to wymaga sprawdzenia.