  • 1. Data: 2006-11-26 23:02:08
    Temat: amortyzacja oprogramowania specjalistycznego
    Od: "osiou" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Może temat stary i zużyty, ale potrzebuję pomocy.
    Prowadzę jednoosobową DG (KPiR) i jestem VATowcem
    Nabyłem w listopadzie program komputerowy wspomagający pracę o
    wartości 5400 PLN, na tej samej fakturze mam dodatkowo wliczoną
    subskrypcję do tegoż programu o wartości 2100 PLN.
    Moje pytanie jest następujące:
    czy poprawne będzie wpisanie programu do EŚT z wartością
    początkową 5400 PLN i amortyzowanie go zgodnie z updof w wymiarze 50%
    rocznie od grudnia, odliczając VAT od kwoty 5400 w listopadzie oraz
    wpisanie kosztu subskrypcji, jako "ulepszenia" ww programu w wartości
    nie przekraczającej 3500 PLN jednorazowo w KUP w listopadzie (czyli
    bez podwyższenia wartości początkowej programu o wartość
    subskrypcji)?
    Dodam, że subskrypcja daje prawo do wsparcia technicznego,
    instalowania nowych wersji i poprawek itp. i nie jest częścią
    licencji
    Z góry dzięki za opinie