  • 1. Data: 2006-01-26 00:42:54
    Temat: zus i podatki
    Od: "alexan" <a...@i...pl>

    Witam,

    chcialbym zalozyc mala firme, jednak jak kazdy z nas wie sa to koszty ZUSu
    itp miesieczne, co jednak troszke przerasta moje pocztkowe dochody.

    Od marca beda jednak zatrudniony na pelen etat w innej firmie, gdzie
    pracodawac bedzie za mnie placil ZUS itd.

    Czy wtedy zakladajac firme, bede musial placic ZUS? a jezeli nie, to jakie
    oplaty mnie czekaja na utrzymanie firmy - oplaty miesieczne. I jakiej sa one
    wielkosci. Firma jednoosobowa.

    Pozdrawiam,
    Olek

  • 2. Data: 2006-01-26 06:21:15
    Temat: Re: zus i podatki
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    alexan napisał(a):
> [...]
    >
    > Od marca beda jednak zatrudniony na pelen etat w innej firmie, gdzie
    > pracodawac bedzie za mnie placil ZUS itd.

    1. Po 24.08.2005, każdy kto zakłada nową firmę, czyli nie prowadził co
    najmniej 5 lat wcześniej DG, lub nie prowadził jej wogóle, płaci przez
    24 kolejne miesiące b. niskie składki ZUS, obecnie bedzie to jakieś 270zł

    2. Zatrudniając się na Umowę o Pracę w pełnym wymiarze (cały etat)
    płacisz do ZUS jedynie składkę za Ubezpieczenie Zdrowotne, tj. ok.
    160zł/ miesięcznie.

    --
    1.Trzymaj się treści głównego wątku. Gdy "musisz" go zmienić - zmień temat.
    2.Nie kasuj całej "wrotki",odpisuj _pod_ cytatami a nieistotne przytnij

  • 3. Data: 2006-01-26 06:57:44
    Od: "kuba" <k...@w...pl>

    > 2. Zatrudniając się na Umowę o Pracę w pełnym wymiarze (cały etat) płacisz
    > do ZUS jedynie składkę za Ubezpieczenie Zdrowotne, tj. ok. 160zł/
    > miesięcznie.

    A jak to wygląda w przypadku bycia zatrudnionym tylko na pół etatu?

    K.

  • 4. Data: 2006-01-26 07:10:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@w...pl> napisal(a):

    > A jak to wygląda w przypadku bycia zatrudnionym tylko na pół etatu?

    Tak samo, ale płacę minimalną dla całego etatu musisz zarabiać.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 5. Data: 2006-01-26 18:49:57
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Tak samo, ale płacę minimalną dla całego etatu musisz zarabiać.

    A nie prawda, musi zarabiać tyle, ile wynosi podstawa dla składek ZUS,
    jak bez obniżonego ZUS.

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info p...@w...pl a...@o...pl

  • 6. Data: 2006-01-26 19:00:21
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik TBL aka TLZ napisał:

    > A nie prawda, musi zarabiać tyle, ile wynosi podstawa dla składek ZUS,
    > jak bez obniżonego ZUS.

    Podstawa prawna?

    pzdr

    Tomek

    Bogini seksu >>> http://link.interia.pl/f18f2

  • 7. Data: 2006-01-27 07:36:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    TBL aka TLZ wrote:

    > A nie prawda, musi zarabiać tyle, ile wynosi podstawa dla składek ZUS,
    > jak bez obniżonego ZUS.

    Pomyliłeś umowę o pracę z umową zleceniem.