  • 1. Data: 2002-01-23 22:25:20
    Temat: zus , umowa agencyjna, a pół etatu
    Od: "Marcin Zzzz" <b...@g...pl>

    Witam!
    Otóż moje ustalenia są następujące (jeśli coś nie tak to proszę o poprawkę)
    - będąc studnetem i pracując na umowie agnecyjnej bądź na zlecenie nie
    trzeba odprowadzać składki zusowskiej,
    ale niestety zaniedługo kończy mi się ten przywilej w związku z czym mam
    pytanie jak unikąc opłacania pełnej skladki zusowkiej? Wymyśliłem sobie tak:
    ponieważ mój pracodawca ( od którego mam umowe zlecenie) raczej na 100% nie
    będzie chciał podpisać umowy o prace na 1/4 etatu, poproszę kolegę który ma
    DG o to ażby mnie zatrudnił na 1/4 etatu ( czy naraże się na jeszcze jakieś
    koszty?) i od tego będę odprowadzał ZUS jak rozumię nie będzie to składka w
    pełnej wysokości tylko jakaś cześć. Składkę tę będę sobie sam pokrywał z
    swojej kasy. A więć suma sumarum moje pytanie jest następujące: Jak wygląda
    składka zus pracując na 1/4 oraz pracując na umowę zlecenie u innego
    pracodawcy. Ile mnie to będzie wychodziło kwotowo?
    TIA

    Marcin

    " Życie z bliska to tragedia ale z daleka to czysta farsa"

  • 2. Data: 2002-01-24 16:47:55
    Temat: Re: zus , umowa agencyjna, a pół etatu
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Zzzz" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > składka zus pracując na 1/4 oraz pracując na umowę zlecenie u innego
    > pracodawcy. Ile mnie to będzie wychodziło kwotowo?

    Za bardzo kombinujesz.
    Jeśli nie chcesz płacić ZUSu od UoD/UZ, to musisz mieć taki etat, byś miał z
    niego pensję minimalną - dziś 760 zł. Nie jest ważne czy to cały, czy część
    etatu. Jeśli Twój kolega się zgodzi, to będzie go to kosztowało łacznie
    915,12 zł, a Ty dostaniesz z tego 617,80 zł.

    Kuba