  • 1. Data: 2004-08-04 08:36:40
    Temat: zwrot z tytułu straty na działalności
    Od: "acces" <f...@a...pl>

    Witam,

    Jestem zatrudniony na etacie oraz dodatkowo prowadzę działalność gospodarczą
    (spółka cywilna - 50% udziału). Jak co roku rozliczałem się z żoną na druku
    PIT 36. Załóżmy że łącznie mieliśmy zapłaconego podatku za 2003 r - 9000
    zł. Z tego otrzymaliśmy zwrotu z różnych tytułów 8200 zł. Na druku PIT B,
    wykazałem 6200 zł straty i z tego tytyłu nie otrzymałem zwrotu (współnik
    otrzymał ponad 1000 zł). Kontaktowałem się z US, gdzie pani trochę mętnie
    tłumaczyła (tak to przynajmniej zrozumiałem), że nie otrzymałem zwrotu z
    tytułu straty na działalności ponieważ zwrot przekroczyłby zapłacony podatek
    czyli 9000 zł. Dodała również że będę mógł rozliczyć sobie tą stratę w ciągu
    5 lat. Chciałbym zapytać Was drodzy grupowicze czy dobrze zrozumiałem słowa
    urzędniczki i faktycznie w przyszłym roku będę rozliczyć tą stratę za 2003r.

    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2004-08-04 08:45:10
    Temat: Re: zwrot z tytułu straty na działalności
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "acces" <f...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tłumaczyła (tak to przynajmniej zrozumiałem), że nie otrzymałem zwrotu z
    > tytułu straty na działalności ponieważ zwrot przekroczyłby zapłacony

    To nie tak,
    strata z działalności gospodarczej nie jest rozliczana z dochodem z innych
    źródeł, masz prawo ją rozliczyć z przychodem z tego samego źródła (czyli DG)
    w ciągu 5-ciu kolejnych lat, nie więcej niż 50% w jednym roku.

> [...]
    słowa
    > urzędniczki i faktycznie w przyszłym roku będę rozliczyć tą stratę za

    Tą część wypowiedzi zrozumiałeś dobrze, z zastrzeżeniem: stratę możesz już
    rozliczyć w bieżącym roku 2004, pamiętając o ograniczeniu 50%.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-08-04 08:53:37
    Od: "acces" <f...@a...pl>

    > słowa
    > 2003r.
    >
    > Tą część wypowiedzi zrozumiałeś dobrze, z zastrzeżeniem: stratę możesz już
    > rozliczyć w bieżącym roku 2004, pamiętając o ograniczeniu 50%.

    Czyli składając zeznanie podatkowe w 2005 za 2004, dobrze zrozumiałem ??

    marek

  • 4. Data: 2004-08-04 09:03:17
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Czyli składając zeznanie podatkowe w 2005 za 2004, dobrze zrozumiałem ??

    Tak, natomiast jeżeli składasz PIT5 - to odliczasz 50% straty juz
    bezpośrednio na PIT5 poz. 32.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2004-08-04 09:03:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2004, acces wrote:
    [...]
    >+ PIT 36. Załóżmy że łącznie mieliśmy zapłaconego podatku za 2003 r - 9000
    >+ zł.

    ..ściślej: zaliczek na podatek.

    >+ Z tego otrzymaliśmy zwrotu z różnych tytułów 8200 zł. Na druku PIT B,
    >+ wykazałem 6200 zł straty i z tego tytyłu nie otrzymałem zwrotu (współnik
    >+ otrzymał ponad 1000 zł).

    ...no i to nie jest dla mnie jasne. Jak wspólnik mógł otrzymać
    "zwrot z tytułu straty" ??
    *Jeśli* spółka w jakimś momencie miała zysk i w związku z tym
    popłaciliście zaliczki na podatek - to wartość *tych* zaliczek
    rzeczywiście może "znaleźć się w zwrocie".
    Ale tylko "do zera" - czyli tyle ile z DG poszło do US, a nie
    więcej; straty rozliczysz w latach przyszłych... (znaczy: już
    w tym jeśli masz dochód z DG !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-08-04 12:41:45
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > Ale tylko "do zera" - czyli tyle ile z DG poszło do US, a nie
    > więcej; straty rozliczysz w latach przyszłych... (znaczy: już

    Spekuluje:
    znajomy zapewne takze rozliczal doch. osobioste i dzialalnosc:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz