  • 1. Data: 2003-06-25 08:54:34
    Temat: Reklama
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    Zleciłam firmi wydrukowanie na folii reklamy, którą potem sama przykleiłam
    na tablicę. Czy zaliczyć wydruk oraz tablicę w KPiR reklamę czy inne
    koszty?
    Dziękuję za odpowiedźi.

    MonikaM

  • 2. Data: 2003-06-25 09:56:18
    Temat: Re: Reklama
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Milner napisał:
    > Zleciłam firmi wydrukowanie na folii reklamy, którą potem sama przykleiłam
    > na tablicę. Czy zaliczyć wydruk oraz tablicę w KPiR reklamę czy inne
    > koszty?

    Jeżeli to reklama publiczna, a taka jest np. tablica reklamowa na ulicy,
    to w inne koszty - nie obejmuje jej limit.
    Jeżeli niepubliczna (chociaz nie wiem co byś mógł/mogła "niepublicznego"
    robić z tablicą reklamową, ale różne rzeczy juz widziałam :-)) to w KPiR
    w reklamę i obejmuje ja limit.

    Oczywiście pamiętasz, o ile jesteś VATowcem, o naliczeniu VAT od
    materiałów przekazanych na rekalmę (folia, tablica)?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-06-25 11:08:36
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    Oczywiście pamiętasz, o ile jesteś VATowcem, o naliczeniu VAT od
    materiałów przekazanych na rekalmę (folia, tablica)?

    Nie bardzo rozumiem. Chodzi o to czy odliczyłam sobie VAT za materiały z
    których wykonałam tablicę reklamową?

  • 4. Data: 2003-06-25 12:45:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > materiałów przekazanych na rekalmę (folia, tablica)?
    >
    > Nie bardzo rozumiem. Chodzi o to czy odliczyłam sobie VAT za materiały z

    Nie, o to czy NALICZYŁEŚ i odprowadziłes VAT od tych materiałów.
    Jeżeli kupujesz materiał lub towar i zużywasz go na cele reklamowe to
    masz obowiązek naliczyc od tych rzeczy VAT - sprzedac sam sobie po cenie
    zakupu wystawiając tzw. fakturę wewnętrzną.
    Z takiej faktury nie ma przychodu - trzeba ją zarajestrować w rejestrze
    sprzedaży VAT, za to VAT z niej jest KUP i ten księgujesz do KPiR w inne
    wydatki.
    Jeżeli kupujesz usługi, nie masz takiego obowiązku.

    Przejedź sie po archwum grupy, na pewno było juz tłumaczone krok po kroku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl