  • 1. Data: 2002-06-10 13:36:49
    Temat: Renta rodzinna -zasady przyznawania
    Od: "Arek M" <a...@p...pl>

    Witam

    Bardzo prosze o rade w ponizej przedstawionej sprawie.
    Umiera człowiek i pozostawia po sobie żone i dwoje doroslych dzieci,przy
    czym obydwoje sa inwalidami od urodzenia.Zona po zmarlym mezu ubiega sie
    o rente rodzinna,przy czym zus jest poinformowany o pozostalych
    czlonkach rodziny.Jedno dziecko pozostaje przy matce a drugie ze wzgledu
    na bardzo duze uposledzenie przebywa w specjalnej placowce.Podczas
    ubiegania sie o rente kobieta zostaje poinformowana ze jej jako zonie ta
    renta nalezy sie w pierwszej kolejce i wlasnie na tej zasadzie zostaje
    owa renta przyznana,tzn.tylko na zone.Po jakis 6 latach osrodek w ktorym
    przebywa jedno z dzieci przypomina sobie o mozliwosci ubiegania sie o
    rente po ojcu.
    Moje pytanie brzmi :
    Jak wyglada sprawa z roszczeniami do tej renty,czy rzeczywiscie należy
    sie ona w pierwszej kolejce wdowie,czy tez nie?Czy podczas przyznawania
    swiadczenia zostal popelniony jakis blad i kto za niego teraz bedzie
    odpowiadal.Jak ewentualnie bedzie wygladal podzial owej renty, jaki
    udzial procentowy itd.

    dziekuje za odpowiedz

    Arek

  • 2. Data: 2002-06-13 10:51:41
    Temat: Re: Renta rodzinna -zasady przyznawania
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Arek M <a...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae2a2q$b0i$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > swiadczenia zostal popelniony jakis blad i kto za niego teraz bedzie
    > odpowiadal.Jak ewentualnie bedzie wygladal podzial owej renty, jaki

    Ja nie sądzę żeby ktoś takie rzeczy tu wiedział. Generalnie rozmowa jest o
    podatkach. Komu się nalezy renta w takim przypadku to są jakieś szczegółowe
    przepisy. I tam bym poszedł, do wydziału który ustala renty i grzecznie
    zapytał.
    Chyba że ktoś inny akurat coś wie.

    WS