  • 1. Data: 2009-02-18 21:55:39
    Temat: Rozliczenie kwartalne - pismo do US
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,
    Dzwoniłem do US i dowiedziałem się, że mam czas do 20 lutego, żeby złożyć
    pismo w sprawie rozliczania się kwartalnie.
    Powiedzieli mi, że wystarczy odręczne pismo (1-2 zdania), takie
    zawiadomienie, że do 2009 roku zamierzam się rozliczać kwartalnie. Potem już
    nie muszę wysyłać żadnych PITów 5 tylko raz na kwartał wpłacać zaliczki.
    Problem w tym, że nie do końca wiem, jak takie pismo sformułować, żeby
    formalności stało się zadość, tak żeby nikt się nie doczepił.
    Czy są gdzieś jakieś wzory takich pism.

    Czy może to wyglądać mniej więcej tak:

    Do Naczelnika US w ....

    Zawiadamiam, że począwszy od 2009 roku będę rozliczał się z podatku
    dochodowego kwartalnie.

    podpis pieczątka NIP i regon.

    Czy to jednak za mało?

    pozdrawiam
    Mariusz

    P.S.
    Przy okazji dowiedziałem się, że z kwartalnym VATem też zdążę, mam czas do
    25 lutego, żeby się załapać na pierwszy kwartał 2009. Piszę o tym, b o ktoś
    tu na grupie pisał, że termin minął i będę mógł rozliczać się kwartalnie
    dopiero od drugiego kwartału.

  • 2. Data: 2009-02-18 22:00:58
    Temat: Re: Rozliczenie kwartalne - pismo do US
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Przy okazji dopytam.
    Rozumiem, że zaliczki funkcjonują podobnie jak w rozliczeniu miesięcznym,
    tzn. na podstawie zakupów sprzedaży z minionego kwartału obliczam podatek i
    taką kwotę wpłacam raz na kwartał?

    Zastanawia mnie czemu to się nazywa zaliczka, przecież nazwa zaliczka
    sugeruje że płacę coś przed a tutaj faktycznie płacę po zamkniętym kwartale
    (miesiącu)?

    Co z ostatnim kwartałem, płacę w grudniu?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-02-18 22:01:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 22:55:39 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Czy może to wyglądać mniej więcej tak:
    >
    > Do Naczelnika US w ....
    >
    > Zawiadamiam, że począwszy od 2009 roku będę rozliczał się z podatku
    > dochodowego kwartalnie.

    Dodaj jeszcze "Zawiadomienie skłądam zgodnie z art. 44 ust cośtam updof"
    - tak na wszleki wypadek.

    > podpis pieczątka NIP i regon.

    Imię, nazwisko, adres, NIP obowiązkowo, regon niekoniecznie

> [...]
    > tu na grupie pisał, że termin minął i będę mógł rozliczać się kwartalnie

    A to ci nowina - ostatnia nowelizacja to umożliwiła?
    Bo jeszcze w 2008 nie było takiej możliwości.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-02-18 22:14:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MariuszM wrote:

    > Zastanawia mnie czemu to się nazywa zaliczka, przecież nazwa zaliczka
    > sugeruje że płacę coś przed a tutaj faktycznie płacę po zamkniętym
    > kwartale (miesiącu)?

    Płacisz przed. Przecież podatek dochodowy
    rozliczasz rocznie, więc każda wpłata przed
    terminem ostatecznego rocznego rozliczenia jest zaliczką.

  • 5. Data: 2009-02-18 22:24:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gni0il$4e2$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Co z ostatnim kwartałem, płacę w grudniu?

    Za ostatni placisz do 30 kwietnia :)
    Za to za trzeci (w pazdzierniku) placisz x2

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-18 22:47:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 23:01:17 +0100, Tomek napisał(a):

    > A to ci nowina - ostatnia nowelizacja to umożliwiła?
    > Bo jeszcze w 2008 nie było takiej możliwości.

    O, faktycznie! Tamten termin przegapiłem. W piątek dymam z pismem do US ;)

    3. [37] Podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy
    rozliczający się metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe,
    o których mowa w ust. 2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika
    urzędu skarbowego, najpóźniej do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za
    który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja podatkowa.
    Podatnik rozpoczynający w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności
    podlegających opodatkowaniu dokonuje zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu
    pierwszym, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym rozpoczął wykonywanie tych czynności.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2009-02-18 23:22:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009, MariuszM wrote:

    > Czy może to wyglądać mniej więcej tak:
    >
    > Do Naczelnika US w ....
    >
    > Zawiadamiam, że począwszy od 2009 roku będę rozliczał się z podatku
> [...]

    Mało.
    Data :)
    (data wystawienia, data ew. potwierdzenia przez US to osobno)
    Niby nie powinno mieć znaczenia, ale unika się potencjalnych
    dywagacji "a nuż pan to wypisał w 2005 roku pod rządami ówczesnej
    ustawy" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-02-19 01:22:48
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    SDD <s...@t...pl> wrote:

    > Za to za trzeci (w pazdzierniku) placisz x2

    Nie całość w październiku. Za 3 kwartał wpłacasz do 20
    października kwotę wyliczoną, a drugi raz tyle do 20 grudnia.

    a.

  • 9. Data: 2009-02-19 08:39:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie całość w październiku. Za 3 kwartał wpłacasz do 20
    > października kwotę wyliczoną, a drugi raz tyle do 20 grudnia.

    Aha - to sorry :)
    U mnie akurat z racji sezonowego charakteru dzialalnosci akurat za 3 kwartal
    wychodzi brak zaliczki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-02-19 11:41:28
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanie:

    Teraz można wrzucać w koszty faktury do trzech miesięcy wstecz.
    Jak jest przy rozliczaniu się kwartalnym?
    Załóżmy, że znalazłem nie rozliczoną fakturę z poprzedniego kwartału np. w
    kwietniu z lutego, to czy mogę ją rozliczyć w drugim kwartale?

    pozdrawiam
    Mariusz