  • 1. Data: 2007-03-31 14:18:27
    Temat: Rozpoczęcie działalności w środku miesiąca, a składka ZUS
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    Witam!

    Czy rozpoczynając działalność w ostatnim tygodniu kwietnia (np. 23.04
    w tym roku) będę zobowiązany opłacić 100% składki na ZUS za ten
    miesiąc? Na logikę, to wychodziło by, że powinienem zapłacić tylko
    jakąś część składki, ale w przypadku ZUS wątpię, żeby coś było
    logiczne. ;P

    Pozdrawiam,
    DS

  • 2. Data: 2007-03-31 19:39:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    DarkStar wrote:
> [...]
    > miesiąc? Na logikę, to wychodziło by, że powinienem zapłacić tylko
    > jakąś część składki, ale w przypadku ZUS wątpię, żeby coś było

    Składkę na ubezpieczenia społeczne zapłacisz proporcjonalnie
    do okresu podlegania ubezpoieczeniom.
    Składkę zdrowotną zapłacisz za cały miesiąc.
    Składkę na FP (o ile podlegasz) też proporcjonalnie.

  • 3. Data: 2007-03-31 20:32:29
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    On 31 Mar, 21:39, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Składkę na ubezpieczenia społeczne zapłacisz proporcjonalnie
    > do okresu podlegania ubezpoieczeniom.
    > Składkę zdrowotną zapłacisz za cały miesiąc.
    > Składkę na FP (o ile podlegasz) też proporcjonalnie.

    O, miłe zaskoczenie. Dziękuję bardzo za odpowiedź, to dość istotna
    informacja.

  • 4. Data: 2007-04-11 14:35:44
    Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl>

    badałem właśnie koalejne szambo sobota, 31 marca 2007 16:18 gdy użytkownik
    DarkStar napisał:

> [...]
    > miesiąc? Na logikę, to wychodziło by, że powinienem zapłacić tylko
    > jakąś część składki, ale w przypadku ZUS wątpię, żeby coś było

    A pytanie powiązane. Płacąc składkę na ZUS za marzec płacę ją do 10
    kwietnia.
    I teraz tą składkę na ubezpieczenie zdrowotne (np. ) to wykazuję w marcu czy
    dopiero w kwietniu ?

    Chodzi mi o rozliczenie podatku. Gdzie szukać wyjaśnienia tego stanu
    rzeczy ? Bo chciał bym mieć odpowiedź popartą paragrafem gdyż jestem w
    konflikcie z kolegą :-)

    --
    ---------
    Staszek.Nurek

  • 5. Data: 2007-04-11 17:33:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, Staszek.Nurek wrote:

    > Chodzi mi o rozliczenie podatku. Gdzie szukać wyjaśnienia tego stanu
    > rzeczy ?

    W ustawie.
    Weź i przeczytaj - to nie jest dowcip, te przepisy Cię obowiązują!
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    Czytasz *powoli* i *dokładnie* każde słowo, w szczególności pierwsze
    słowo w 1. punkcie 1. ustępu art.27b.
    A później całą resztę z ustawy, żeby mieć jasność ;)

    > Bo chciał bym mieć odpowiedź popartą paragrafem

    No to się podeprzyj!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-04-11 19:20:02
    Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl>

    badałem właśnie kolejne szambo środa, 11 kwietnia 2007 19:33 gdy użytkownik
    Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > słowo w 1. punkcie 1. ustępu art.27b.
    > A później całą resztę z ustawy, żeby mieć jasność ;)
    Ależ szanowany Panie, po co ten cyniczny ton? Owszem może i jest to napisane
    ale dla zwykłego śmiertelnika nie jest to jednoznaczne i zrozumiałe.
    Z drugiej zaś strony dziękuję za punkt "do podparcia", jestem zobowiązany.

    --
    ---------

  • 7. Data: 2007-04-12 06:06:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, Staszek.Nurek wrote:

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > Ależ szanowany Panie, po co ten cyniczny ton?

    Znaczy to "Panie" miało być... zgryźliwe. No to będzie 1:1 ;)
    A ton po to, żeby skupić się na stwierdzeniu że te przepisy nas
    obowiązują. Smutne to, bo przepisy niestrawne, ale tak jest.
    Może raz przeczytasz ustawę (jednak)? :) Jak Ci się kiedyś
    któryś poseł nawinie, będziesz wiedział o co go pytać (nie mam
    na myśli spraw podatkowych)!

    > Owszem może i jest to napisane
    > ale dla zwykłego śmiertelnika nie jest to jednoznaczne i zrozumiałe.

    Raczej "schowane" w natłoku niewyraźnie zapisanych setek regulacji :(
    Nic się nie przejmuj, też jestem "zwykłym smiertelnikiem" - bynajmniej
    nie doradcą podatkowym.
    Napisali "opłacone" to "opłacone", nie ma odwołania :)

    > Z drugiej zaś strony dziękuję za punkt "do podparcia"

    Miło mi :)

    pzdr, Gotfryd