  • 1. Data: 2004-05-20 06:50:36
    Temat: Ryczałt za wynajem mieszkania
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Mam zaległości podatkowe sięgające roku w opłacaniu podatku za wynajem
    mieszkania. Rok temu wybrałem formę ryczałtową, jednak opłaciłem tylko
    jeden miesiąc. OIDP, to stawka wynosi 8.5%.
    Złożyłem PIT 28/28A i teraz nie wiem, jak opłacać należność.
    Czy rozbijać na każdy miesiąc osobno, żeby odsetki karne były naliczone
    prawidłowo, czy też płacić całą kwotę zbiorczo...

    chester

  • 2. Data: 2004-05-20 08:58:07
    Temat: Re: Ryczałt za wynajem mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2004, chester wrote:
    [...]
    >+ Czy rozbijać na każdy miesiąc osobno, żeby odsetki karne były naliczone
    >+ prawidłowo, czy też płacić całą kwotę zbiorczo...

    Zakładając że odsetki jakimś kalkulatorem prawidłowo policzysz,
    to ja bym sporządził zestawienie należności i razem z krótkim
    wyjaśnieniem złożył w US a wpłacił całość jedną wpłatą.
    Umknęło mi znowu jaki to dział US powinien być adresatem takich
    informacji - chodzi o ten który "fizycznie" usiłuje doliczyć się
    twoich wpłat z przelewów :) (na informacji US ci powiedzą, to
    dopiszesz na miejscu :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)