  • 1. Data: 2005-04-24 21:50:56
    Temat: Rzoliczenie w podatku w Polsce pomimo iz pracuje w GB?
    Od: "Przemek" <p...@g...pl>

    Witam!

    Wyjechalem z Polski 1 maja 2004. Dochody w Polsce osiagnalem za okres od 1
    stycznia 2004 do 31 Kwietnia 2004. Po 1 maja 2004 zaczalem pracowac w
    Wielkiej Brytanii w tutejszych firmach. Podatek i ubezpieczenie tutaj takze
    odprowadzalem (praca legalna). Zaznaczam, iz nie wiem kiedy wroce do Polski
    i czy w ogole wroce.Chociaz jestem nadal zameldowany w Polsce, w W.Brytanii
    takze mam swoj adres. Co powinienem zrobic, czy jestem zobowiazany
    odprowadzac podateki od moich dochodow Polsce pomimo tego, iz przebywam
    tutaj ponad 183 dni i tutaj odprowadzam podatki i pracuje u pracowdawcow,
    ktorzy tutaj takze placa podatki?
    Czy tzn, ze pomimo tego iz place w ogole podatki staje sie zlodziejem?
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-04-25 11:02:43
    Od: "ChrisS" <c...@t...pl>

    Witam,
    Użytkownik "Przemek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odprowadzac podateki od moich dochodow Polsce pomimo tego, iz przebywam
    > tutaj ponad 183 dni i tutaj odprowadzam podatki i pracuje u pracowdawcow,

    Zgodnie z polską ustawą o PIT jeśli masz miejsce zamieszkania w Polsce to
    podlegasz nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (183 dni sa nieistone,
    chyba, że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania stanowi co innego).
    Miejsce zamieszkania należy rozpatrywać w tej sytuacji zgodne z przepisami
    KC :

    Art. 25. Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której
    osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.
    Art. 28. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.

    Reasumując - powinieneś albo rozliczyć całość dochodów w PL uwzględniając
    dochody z GB zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania (do 30
    kwietnia - formularz z www.mofnet.gov.pl , można złożyć w polskiej placówce
    konsularnej do 2 maja 2005) , albo, jeśli wyjechałeś na stałe, rozliczyć
    wszystko w GB.

    > Czy tzn, ze pomimo tego iz place w ogole podatki staje sie zlodziejem?

    Zaraz złodziejem. Narazie rozmawiamy o popełnieniu występku polegającego na
    ewentualnym niezłożeniu zeznania.

    Pozdrawiam
    ChrisS
    --