  • 1. Data: 2002-10-16 06:59:15
    Temat: Samochód naprawiony z ubezpieczenia
    Od: "Krzych" <k...@p...onet.pl>

    Mam prośbę o pomoc i radę - jak zaewidencjonować w KPiR i rejestrach VAT
    następującą sytuację:

    Samochód ciężarowy (było odliczenie VAT przy zajkupie) stanowiący środek
    trwały, został naprawiony i jest na to faktura VAT wystawiona na firmę.
    Za naprawę - kwotę netto - zapłaciła ubezpieczalnia (z ubezpieczenia AC).
    Warsztat zażądał wcześniejszej wpłaty kwoty samego VAT-u - jest na to tylko
    KP.

    Pozdrawiam grupę

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-10-16 12:16:49
    Temat: Re: Samochód naprawiony z ubezpieczenia
    Od: "Pajacyk" <l...@w...pl>

    Użytkownik Krzych <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aoj2o4$gp2$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > Za naprawę - kwotę netto - zapłaciła ubezpieczalnia (z ubezpieczenia AC).
    > Warsztat zażądał wcześniejszej wpłaty kwoty samego VAT-u - jest na to

    Ewidencjonujesz tylko w rejestrze zakupów fakturę na naprawę

    Jacek

  • 3. Data: 2002-10-16 14:03:15
    Od: "Krzych" <k...@p...onet.pl>

    Dzięki - tak się domyślałem, ale w US przekraczało to zakres wiedzy gościa w
    informacj.

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-10-16 17:26:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pajacyk napisał:
    > Użytkownik Krzych <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:aoj2o4$gp2$...@i...cyf-kr.edu.pl...

    > tylko

    > Ewidencjonujesz tylko w rejestrze zakupów fakturę na naprawę

    A odszkodowanie wkłada do kieszeni i siedzi cicho???

    Odszkodowanie jest przychodem. Wpisuje sie w rubrykę "inne przychody".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-10-16 18:32:28
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Maddy wrote:
    > A odszkodowanie wkłada do kieszeni i siedzi cicho???
    >
    > Odszkodowanie jest przychodem. Wpisuje sie w rubrykę "inne przychody".

    Ale nie dostał odszkodowania.
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 6. Data: 2002-10-16 18:36:59
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale nie dostał odszkodowania.
    > Jacek

    Jest to kwestia dyskusyjna :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-10-17 14:13:09
    Od: "Krzych" <k...@p...onet.pl>

    AC).

    > A odszkodowanie wkłada do kieszeni i siedzi cicho???

    > Odszkodowanie jest przychodem. Wpisuje sie w rubrykę "inne przychody".

    Cała rzecz w tym, że ja nie zobaczyłem żadnych pieniędzy z ubezpieczenia a
    jeszcze musiałem założyć z własnej kasy VAT, który sobie odpiszę za
    miesiąc - jak będzie z czego :-)

    Mógłbym ew potraktować sprawę jednocześnie jako przychód i koszt ale nie mam
    dokumentu do zaksięgowania przychodu (na koszt jest faktura od blacharza).

    Krzych

  • 8. Data: 2002-10-17 19:17:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzych napisał:

    > Cała rzecz w tym, że ja nie zobaczyłem żadnych pieniędzy z ubezpieczenia a
    > jeszcze musiałem założyć z własnej kasy VAT, który sobie odpiszę za
    > miesiąc - jak będzie z czego :-)
    Nie musiałeś ich widzieć. Skoro ubezpieczyciel za ciebie zapłacił
    warsztatowi to tak jakbys odszkodowanie dostał. Nikt nie mówił że to ma
    byc w zywej gotówce.
    A ubezpieczyciel ma obowiązek przyslać Ci informację ile zapłacił
    warsztatowi, czyli ile wyniosło odszkodowanie.
    Nie ma prawnej mozliwości rozliczenia skompensowania odszkodowania i
    kosztów naprawy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-10-18 10:16:51
    Temat: Odp: Samochód naprawiony z ubezpieczenia
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    jesli warsztat nie zaznaczyl na fakturze, ze placisz tylko vat a kwota netto
    pokryta bedzie ze srodkow firmy ubezpieczeniowej to na wpis w pozycje
    pozostale przychody wystaw sobie dokument wewnetrzny.

    krys

  • 10. Data: 2002-10-18 11:37:48
    Od: "Krzych" <k...@p...onet.pl>

    Dzięki za podpowiedzi - tak też zrobię. Coś takiego próbowali żonie
    powiedzieć w US ale strasznie się plątali w zeznaniach a brak dokumentu z
    ubezpieczenia całkowicie rozbił ich koncepcję :-).
    Swoją drogą takich sytuacji powinno być kilka -kilkanaście miesięcznie na US
    a oni nie potrafią nic konkretnie powiedzieć.

    Krzysztof