  • 1. Data: 2004-10-14 09:03:38
    Temat: Samochód prezesa w spółce
    Od: " Umiar" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam: jest nastepujaca sytuacja: spolka z o.o., prezes i wiceprezes
    powolani przez ZW, ale nie zatrudnieni (bez umowy o prace) w spółce. Prezes
    posiada prywatny samochód. Czy jazda tym samochodem w obrębie miasta , w
    którym jest siedziba oraz w delegacje poza miasto mogą być w jakikolwiek
    sposób zaliczane do kosztów? Czy prezes musi być w takim przypadku
    pracownikiem spółki?

    Dzieki
    Umiar

  • 2. Data: 2004-10-14 21:59:41
    Temat: Re: Samochód prezesa w spółce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004, Umiar wrote:

> [...]
    >+ posiada prywatny samochód. Czy jazda tym samochodem w obrębie miasta ,

    Nie wiem.

    >+ oraz w delegacje poza miasto mogą być w jakikolwiek
    >+ sposób zaliczane do kosztów? Czy prezes musi być w takim przypadku
    >+ pracownikiem spółki?

    Jeśli chodzi o "podróże służbowe" to kilka lat :) temu była
    duża burza, zdaje się z jakimś wyrokiem i wnioskami przedstawionymi
    m.in. w długiej dyskusji na .podatki :) (zamieszani na pewno
    niejaki autor niniejszego posta i Karol - po długiej walce
    o zasady ogólne musiałem poddać się ze względu na przepis
    szczególny :)). To w groups.google.pl -> zaawansowane :)

    Problem w tym, że... nie wiem czy rozporządzenia nie zmieniono :(
    A w drugą stronę (uznanie za KUP to NIE to samo co nie uznanie
    za przychód u wykonawcy !!) *też* było rozporządzenie, wspomniane
    tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=906&d
    ok=906.6.3.2.1.3.0.1.htm

    ...i TEŻ nie pamiętam czy jest aktualne :( !

    A, jakaś wzmianka jest tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1169
    &dok=1169.27.3.2.4.3.0.3.htm
    ....i dotyczy "niepracowników:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=906
    ...ale ja nie mam "opłaconego" to nie wiem co w środku !

    BTW: trochę więcej :> można wyczytać tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/?numer=1169
    ...wskazując link kursorem :> !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd