  • 11. Data: 2005-01-20 07:15:44
    Temat: Re: Samochód w EST
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wiesiek napisał(a):
    > W sumie to chodzi o to ze aktywa mozesz wykazac wg.wartosci rynkowej. Po to
    > zreszta sa odpisy aktualizujace majatek.
    > Wiec chyba forma ewidencji ma wplyw na sposob prezentacji??? Chyba ze sie
    > myle.

    Forma ewidencji ma wpływ na wartości prezentowane w bilansie (w tym
    wypadku jest bilans albo go nie ma, faktycznie, róznica istotna,
    przyznaję wam rację ;-) ).
    Nie ma za to wpływu na rozliczenia podatkowe.

    Nie sadzę żeby kogoś na KPiR interesowała amortyzacja niepodatkowa i
    aktualizacja wartości majątku dla celów wyłacznie rachunkowych.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2005-01-21 00:59:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, Piotr wrote:
    [...]
    >+ Jeszcze tylko pozostaje kwestia - czy to pewne? :)

    Ja jako "potwierdzacz" jestem z definicji niewiarygodny :), zaś
    moje najbardziej ulubione źródło 'potwierdzeń interpretacji' czyli
    wyroki NSA są nieosiągalne z 2 powodów:
    - niewykonalności czasowej (nawet jakby jakaś sprawa była to jeszcze
    nie zdążyła przejść "ścieżki apelacyjnej" albo podatnik się
    poddał - ja NIE jestem sędzią NSA który powinien inne wyroki
    czytać w celach szkoleniowych :>)
    - IMHO niemożliwe ze względu na zmianę prawa :)

    Tak więc źródło braku potwierdzenia jest nieoznaczone i pozostaje
    ci liczyć na innych :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-02-14 14:54:36
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <0...@p...pl>,
    "Piotr" <g...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    > Czyli przy KPiR nie da rady?
    >
    > Tak sobie myślę... Co by było, gdybym kupił coś 5 lat temu (powiedzmy że ten
    > samochód) i nagle zacząłbym go wykorzystywać w DG i chciałbym do wprowadzić do
    > EST... Oczywiście na dziś dzień jego wartość rynkowa miałaby się nijak do tej
    > sprzed 5-ciu lat, na którą jest papier (faktura lub umowa kupna-sprzedaży)...
    > Co wtedy?

    Art. 22g UPDOF?
    "1. Za wartość początkową środków trwałych (...) uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia;"

    --
    pozdrawiam
    Jarek