  • 1. Data: 2007-08-12 18:54:43
    Temat: Samochód w środkach trwałych, czyli moja wizyta u doradcy c.d.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Być może niektórzy z Was widzieli mój wątek sprzed miesiąca dotyczący
    wizyty u "doradcy podatkowego", który uraczył mnie garścią informacji na
    temat wprowadzania samochodu do środków trwałych, a które to informacje
    w większości okazały się stekiem bzdur.
    Postanowiłem podyskutować trochę z w/w "doradcą" i spróbować dla zasady
    odzyskać pieniądze - niby to tylko 50 zł, ale liczy się fakt.
    Ze względu na to, że nasza rozmowa nie była w żaden sposób utrwalana,
    pierwszą rzeczą jaką zrobiłem, było zapisanie uzyskanych informacji, a
    następnie wysłanie ich mailem z prośbą o potwierdzenie, że wszystko
    dobrze zrozumiałem :-) "Doradca" łaskawie potwierdził, czy może raczej
    potwierdziła, bo to w sumie kobieta :-)
    W kolejnym mailu wysłałem więc pytanie, czy to pewne informacje, bo
    sprawdziłem w innych źródłach i tam twierdzą co innego. Oto co mniej
    więcej na moje zarzuty odpisała przemiła pani, której danych na razie
    nie podam, bo wciąż jeszcze z nią dyskutuję :-)

    1. Przemiła Pani uprzejmie zauważyła, że nasza rozmowa trwała może z 10
    minut i podczas mej krótkiej wizyty (przyszedłem z ulicy bez
    wcześniejszej zapowiedzi) wystawiła mi fakturę na kwotę 50 zł i
    udzieliła mi dosłownie kilku wyjaśnień w kwestii podatku dochodowego.
    Była to jednak ogólna rozmowa, na podstawie której w razie wątpliwości
    nie powinienem podejmować decyzji podatkowych.
    2. Skoro zwróciłem się o zapytania do innych podmiotów i uzyskałem tam
    odpowiedzi bardziej mi odpowiadające, to proponuje ona przyjąć wersję
    korzystniejszą dla mojej sytuacji podatkowej.

    Na koniec dostałem jeszcze informację, że jeśli będę próbował umieścić w
    internecie informacje szkalujące jej kancelarię, to oczywiście wystąpi
    przeciwko mnie na drogę sądową. Było to wywołane wysłaną przeze mnie
    sugestią, że mogę coś takiego zrobić - chciałem nieco przyspieszyć
    wymianę korespondencji, bo szczerze mówiąc bardzo długo czekałem na
    odpowiedzi - skutek przerósł moje oczekiwania, bo odpowiedzi zacząłem
    dostawać prawie natychmiast :-)

    W ostatnim jak dotąd otrzymanym mailu dowiedziałem się jeszcze, że
    jestem dręczycielem :-)

    Po co to wszystko piszę? Żeby przestrzec innych przed "doradcami",
    ewentualnie poznać opinie innych, którzy już na swoich "doradców"
    trafili i walczyli z tą padliną o swoje ;-) Moja sprawa zapewne skończy
    się po prostu publikacją np. na tej grupie informacji uzyskanych w tej
    "kancelarii" oczywiście wraz z danymi autora informacji, bo niestety nie
    widzę innej możliwości walki z tym procederem niż ostrzeganie przed
    oszustami.
    Maciek

  • 2. Data: 2007-08-12 22:16:55
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > "kancelarii" oczywiście wraz z danymi autora informacji, bo niestety nie
    > widzę innej możliwości walki z tym procederem niż ostrzeganie przed

    Ano. Tak bywa z doradcami.
    Ostatnio do mojej firmy (nota bene też doradztwo podatkowe) trafił
    koleś, którego zaczął ścigać US za nierozliczenie się z dochodów
    uzyskanych w USA (work & travel).
    Wcześniej był u innego doradcy (a raczej doradczyni ;). Pani najpierw
    wyliczyła podatek na 8 tysięcy. Potem zadzwoniła, że jednak w ogóle nie
    musi płacić, a okazało się że musi zapłacić 3 tysiące ;)
    Tak to już bywa.

  • 3. Data: 2007-08-12 22:32:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Grzegorz napisał(a):
> [...]
    > wyliczyła podatek na 8 tysięcy. Potem zadzwoniła, że jednak w ogóle nie
    > musi płacić, a okazało się że musi zapłacić 3 tysiące ;)
    Nie no, błagam, tylko nie "tak to już bywa". Wprawdzie od dłuższego już
    czasu zdaję sobie sprawę, że jeśli mam mieć coś zrobione dobrze, to
    muszę zrobić to sam, ale nadal uważam, że nie jest to normalne, a Twoje
    stwierdzenie wywołuje u mnie poczucie, że ludzie godzą się z tym stanem
    rzeczy :-)
    Może jako człowiek z branży powiesz mi, czy jeśli "doradca podatkowy"
    wystawił mi fakturę na usługę, którą nazwał "porada podatkowa", a
    następnie w mailu stwierdził, że to była "ogólna rozmowa", to powinienem
    się domagać korekty faktury, ze względu na niezgodność sprzedanej usługi
    z nazwą wpisaną na fakturze? ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2007-08-13 06:51:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Aug 2007, Maciek wrote:

    > 2. Skoro zwróciłem się o zapytania do innych podmiotów i uzyskałem tam
    > odpowiedzi bardziej mi odpowiadające, to proponuje ona przyjąć wersję
    > korzystniejszą dla mojej sytuacji podatkowej.

    ROTFL!!
    A jaka jest definicja "wersji korzystniejszej"?
    Ech...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-13 08:18:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

    > Wprawdzie od dłuższego
    > już czasu zdaję sobie sprawę, że jeśli mam mieć coś zrobione dobrze,
    > to muszę zrobić to sam, ale nadal uważam, że nie jest to normalne

    A wiesz jak zwalczać tę nienormalność? :-)

  • 6. Data: 2007-08-13 09:04:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > ROTFL!!
    > A jaka jest definicja "wersji korzystniejszej"?
    > Ech...
    Podejrzewam, że muszę taką definicję stworzyć sam, albo udać się do
    "doradcy", żeby mi w tej sprawie coś doradził ;-)

    Maciek

  • 7. Data: 2007-08-13 09:05:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    cef napisał(a):
    > A wiesz jak zwalczać tę nienormalność? :-)
    Chyba tylko ogniem i mieczem ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2007-08-13 14:47:42
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > następnie w mailu stwierdził, że to była "ogólna rozmowa", to powinienem
    > się domagać korekty faktury, ze względu na niezgodność sprzedanej usługi

    Widzisz. W (prawie) każdej profesji są takie przypadki. U mecenasów,
    lekarzy, fizyków, psychików, ortodontów i logopedów.
    Sam potępiam takie przypadki. Jak na formularzu zaznaczyłem nie tą
    kratkę, to chodziłem pół dnia na siebie wpieklony (wyznaję zasadę "tylko
    najlepsze jest wystarczająco dobre").
    Ale żeby uzyskać tytuł "doradcy podatkowego" (celowo nie piszę "zostać
    doradcą podatkowym) trzeba mieć wykształcenie wyższe i zdać 2 egzaminy.
    Także lekarz, nauczyciel, fizykoterapeuta i ratownik medyczny może
    zostać doradcą podatkowym. Bo do egzaminów można wkuć na blachę.
    I potem są takie tego skutki.

    Co do "porady podatkowej", to zawarłeś z doradcą umowę zlecenia, czyli
    "starannego działania". Jak widać niedablstwo było wyraźne, zatem nie
    było starannego działania. Możesz wystąpić o zwrot kasy z powodu
    niewywiązania się z umowy ;)
    Pozzdrawiam

  • 9. Data: 2007-08-13 16:18:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-08-2007 o 11:04:48 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Podejrzewam, że muszę taką definicję stworzyć sam, albo udać się do
    > "doradcy", żeby mi w tej sprawie coś doradził ;-)

    Dlatego goście nazywają się "doradcami podatkowymi" a nie
    "pewniakami podatkowymi" :)

  • 10. Data: 2007-08-13 19:22:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Grzegorz napisał(a):
    > Widzisz. W (prawie) każdej profesji są takie przypadki. U mecenasów,
    > lekarzy, fizyków, psychików, ortodontów i logopedów.
    Wiem. Niby dlaczego przez pół ostatniej soboty przeleżałem pod
    samochodem upieprzony po łokcie? Nie - nie próbowałem zaoszczędzić,
    chciałem mieć wreszcie coś porządnie zrobione w samochodzie ;-)

> [...]
    > "starannego działania". Jak widać niedablstwo było wyraźne, zatem nie
    > było starannego działania. Możesz wystąpić o zwrot kasy z powodu
    Dzięki. Niestety porada nie była udzielna na piśmie. Niby "doradca"
    potwierdził swoją wersję w mailu, ale to w sumie żaden dowód, a ta
    kobieta jest najwyraźniej typem człowieka, który nie przyznaje się do
    popełnionych błędów. A poza tym, to ona mi przecież nie doradzała, tylko
    tak sobie rozmawialiśmy :-D

    Maciek