  • 1. Data: 2003-05-07 22:09:02
    Temat: Samochod w srodki trwale, s.c. - na kogo rejestracja?
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Mam może trywialny problem, ale informacje jakie znalazłem nie
    wyjaśniają go wyczerpująco. Otóż w spółce cywilnej (dwóch wspólników)
    jeden z nich wnosi aport do spółki w postaci posiadanego przez siebie
    samochodu osobowego. Samochód zostaje wprowadzony w środki trwałe.

    Moje pytanie brzmi:
    - czy ulega zmianie status prawny tego samochodu, tj. czy - zgodnie z
    tym, co przeczytałem - "jeden z wspólników staje się właścicielem
    pojazdu, a pozostali współwłaścicielami"? To by oznaczało konieczność
    zmiany dowodu rejestracyjnego i dopisanie drugiego wspólnika jako
    współwłaściciela. Potrzebuję potwierdzenia, czy jest to konieczne.

    - i drugie pytanie: niezależnie od tego, ilu wspólników figuruje w
    dowodzie rejestracyjnym, w jakiś sposób trzeba chyba wykazywać, że jest
    to samochód będący własnością spółki. Czy wymaga to oddzielnych
    adnotacji w dowodzie rejestracyjnym bądź w dowodzie ubezpieczenia
    pojazdu?

    M.