  • 21. Data: 2010-02-26 17:28:02
    Temat: Re: Siedziba, adres zamieszkania a DG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2010 o 18:24:04 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    >- http://www.wom.warszawa.pl/index_karta.php?adres=231

    "Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o
    zameldowanie zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.

    To jakaś Bardzo Ważna Procedura :-)

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2010-02-26 17:29:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > "Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o
    > zameldowanie zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
    >
    > To jakaś Bardzo Ważna Procedura :-)

    Byłem jej świadkiem. Wysłali list polecony do "głównego najemcy",
    wezwali go na rozmowę, wypytali. Gdyby to nie było możliwe, to mówili,
    że by musiał dzielnicowy na wywiad po sąsiadach pójść:)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-02-26 17:41:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u8qv40s9l60ql1@unk>:

    > "Postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o
    > zameldowanie zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie.
    ^^^

    > To jakaś Bardzo Ważna Procedura :-)

    Ma potwierdzić, że kwit upoważniający do zmiany DO jest BWK (bardzo ważnym
    kwitem) ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 24. Data: 2010-02-26 17:43:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-26 18:12, 'Tom N' pisze:

    > Obecnie, gdy wykryją, że mieszkasz a nie jesteś zameldowany też są
    > konsekwencje.

    No. Toteż mówię o zmianie.

    > Dziękuję, postoję. Wolę *nie mieć obowiązku* bycia przypisanym do
    > konkretnego urzędu (a tak niestety teraz jest) i załatwiania niektórych
    > spraw 600km od miejsca Baczność! ZAMIESZKANIA Spocznij!

    No to się zameldujesz tam gdzie mieszkasz. Przecie teraz jest taka
    kołomyja, że też bez tego jest dziwnie.

    > Aaaa, zapomniałbym, jestem ZAMELDOWANY czasowo w miejscu ZAMIESZKANIA.

    No widzisz. Więc nie ma problema.

    > Eeee. tak to i ja teraz załatwiam -- ot poszedłem w grudniu do gminy w
    > miejscu ZAMIESZKANIA i EDG-1 złożyłem, jakoś początkiem lutego dostałem list
    > z REGONEM z miejsca ZAMELDOWANIA na pobyt stały.

    No ale Gotfryd jakiś czas temu udowadniał, że powinno być wg miejsca
    zamieszkania. Do tego US właściwy dla VAt znów masz wg miejsca
    wykonywania działalności. PIT wg miejsca zamieszkania. Słowem -- kołomyja.

    > Po paszport, DO, PJ i kilka innych rzeczy to muszę póki co osobiście w
    > miejscu ZAMELDOWANIA stałego, a chciałbym wszystko jednak załatwić w miejscu
    > zamieszkania.

    No właśnie. Dlatego powinno być jedno miejsce zameldowania. Się
    meldujesz ,,ja jestem stąd, ja tu należę'' i już. Jak jesteś osiadły, to
    się meldujesz w miejscu osadzenia, a jak wędrowny to tam, gdzie ci
    najbardziej pasuje.

    > Czyli jesteś utrzymaniem obowiązku wymiany DO po zmianie zameldowania,

    O DO słowa nie pisałem, bo ja jestem generalnie za zintegrowaniem DO z
    PJ i kartą NFZ, bo ich oddzielność jest bez sensu.

    > a ja
    > jednak wolałbym, żeby korespondencja przychodziła na podany adres do
    > korespondencji (różny od adresu ZAMELDOWANIA), meldunek zniknął z DO

    No więc skoro zniknie z DO, to po co meldunek i to rozbieżny z adresem
    korespondencyjnym? Ja to nazwałem meldunek, ty ,,adres
    korespondencyjny'', ale chyba mówimy o tym samym. Za to

    > Z DR sobie radziłem póki co, choć za każdym razem panienka z okienka musiała
    > wzywać swojego kierownika...

    DR?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2010-02-26 17:48:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2010 o 18:29:26 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Byłem jej świadkiem. Wysłali list polecony do "głównego najemcy",
    > wezwali go na rozmowę, wypytali. Gdyby to nie było możliwe, to mówili,
    > że by musiał dzielnicowy na wywiad po sąsiadach pójść:)

    Ah ten Bareja, wszędzie się wciśnie :)

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2010-02-26 17:50:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2010 o 18:41:51 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^

    > Ma potwierdzić, że kwit upoważniający do zmiany DO jest BWK (bardzo
    > ważnym
    > kwitem) ;-)

    Ja już się dowodów nawymieniałem na następne 10 lat,
    niech młodsi się sprawdzają :)

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2010-02-26 20:08:27
    Od: "andreas" <a...@g...de>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    > On 2010-02-26, andreas <a...@g...de> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Napisałem *fajnie jest mieć*, a nie *zgoda jest wymagana*.

    Dlaczego fajnie jest mieć coś, co nikomu i do niczego nie jest potrzebne?
    Chociaż z drugiej strony fajnie jest mieć na przykład cymbergaj graniasty,
    którego też zapewne nikt ode mnie nie oczekuje, ani nie jest mi do niczego
    potrzebny.

    > Mam inne zdanie.

    Wolno ci je mieć. Podobnie jak mnie na temat przydatności cymbergaja
    graniastego.

    --
    andreas

  • 28. Data: 2010-02-26 22:00:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-26, andreas <a...@g...de> wrote:

    [...]

    > Dlaczego fajnie jest mieć coś, co nikomu i do niczego nie jest potrzebne?

    Generalnie to wszystko powyżej potrzeb podstawowych jest "nikomu i do
    niczego niepotrzebne", więc z takim podejściem to dużo zwojujesz.
    A życie sobie należy ułatwiać i nie szukać na siłę konfliktu.
    I żeby wynajmujący wiedział czego ja oczekuję i nie był potem
    nieprzyjemnie zaskoczony (ludzie potrafią różnie reagować).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2010-02-27 18:28:59
    Od: "andreas" <a...@g...de>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    > I żeby wynajmujący wiedział czego ja oczekuję i nie był potem
    > nieprzyjemnie zaskoczony (ludzie potrafią różnie reagować).

    Barmana też uprzedzasz, aby nie był zaskoczony, że dzwonisz do domu?

    --
    andreas

  • 30. Data: 2010-02-27 19:06:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-27, andreas <a...@g...de> wrote:

    [...]

    > Barmana też uprzedzasz, aby nie był zaskoczony, że dzwonisz do domu?

    Po pierwsze - instytucja barmana rządzi się innymi ustawami niż
    instytucja wynajmu lokalu mieszkalnego.

    Po drugie - nie mam praktycznych doświadczeń dotyczących barmanów.
    Mam za to praktyczne doświadczenia przy wynajmie lokali,
    więc pozwolisz, że pozostanę przy swoim zdaniu. Dziękuję.

    Jeśli jedyne co masz do dodania to kolejna bezsensowna analogia,
    to proszę - daruj sobie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl