  • 1. Data: 2005-04-29 18:35:11
    Temat: Składka na ubezp. zdrowotne przekracza 7,75% podstawy
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    I. W rozliczeniu PIT-11 składka na ubezpieczenie zdrowotne podlegająca
    odliczeniu przekracza 7,75%
    jej podstawy o 7 groszy, wpisać tą składkę z PIT-u 11, czy w/g wyliczeń max.
    odliczenie na ubezbieczenie zdrowotne podstawa wymiaru składki * 7,75%.???

    Kiedyś miałem inną sytuację w PIT-11 była dość znaczna różnica, bo w PIT-11
    wpisana składka na uzbezpieczenie zdrowotne podlegająca rozliczeniu wynosiła
    błędnie prawie 10 % i pani z US-u domagała się wpisania do PIT-37 tej
    zawyżonej składki bo tak to było w PIT-11 a nie wyliczonej przezemnie 7,75%
    8 podstawa obliczenia składki

    II. W innym PIT-11 z 2004 r.jest poz 68 są składki na ubezpieczenie
    zdrowotne pobrane 401.10 zł. - wiadomo o co chodzi,
    poz. 69. Pobrane i podlegające odliczeniu (7,75 % podsatwy) 376,79 zł.
    i poz. 70 odliczone 354,43 zł.
    Trochę się waham, między wpisaniem do PIT-37 poz. 69 a poz. 70
    obstawałbym przy wpisaniu do PIT-37 poz. 69

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl

  • 2. Data: 2005-04-29 19:11:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl>
    w wiadomości <news:d4tv27$q1q$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Witam
    > I. W rozliczeniu PIT-11 składka na ubezpieczenie zdrowotne podlegająca
    > odliczeniu przekracza 7,75% jej podstawy o 7 groszy,

    To jest Twoje zdanie -- pokaż szczegóły (miesięczne), podsumowanie i prawda
    zostanie Ci objawiona ;o

> [...]
    > błędnie prawie 10 % i pani z US-u domagała się wpisania do PIT-37 tej
    > zawyżonej składki bo tak to było w PIT-11 a nie wyliczonej przezemnie 7,75%

    A to było jej zdanie... I masz to na piśmie od tej pani, jeśli tak
    zrobiłeś...

> [...]
    > i poz. 70 odliczone 354,43 zł.
    > Trochę się waham, między wpisaniem do PIT-37 poz. 69 a poz. 70
    > obstawałbym przy wpisaniu do PIT-37 poz. 69

    Tak, na Twoim miejscu tez bym sie wahał, tylko z trochę innego powodu -- CO
    TO ZA PIT-11, bo skoro teraz sie wahasz to nie jest to PIT *za* 2003, a w
    PIT-11 *za* 2004 w pozycjach, o których piszesz jest całkiem co innego...

    No chyba, żeby..., ale wtedy IMHO powinieneś zwrócić się do byłego
    pracodawcy o wystawienie *nowego* PIT-11 na obowiązującym druku (tak kole
    początku stycznia 2005 już wzór był znany), tyle, że pewnie do 2 maja to on
    już nie zdąży...

    --
    Po odkręceniu wkretów bardzo trudno jest wyjąc FDD, trzeba mieć do tego
    ogromna wprawę. Sam widzisz , ze to trudnre i niebezpieczne.