  • 1. Data: 2005-04-29 16:06:40
    Temat: Faktura na osobe fizyczna w DG a VAT
    Od: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@N...pl>

    Witam,

    Czy jest mozliwosc, zeby odliczyc VAT od faktury wystawionej na osobe
    fizyczna?
    Sytuacja jest taka: prowadze DG, jest ewentualnosc ze faktura na samochod
    bedzie
    wystawiona na mnie (czyli osobe fizyczna). Samochod bede wciagal od razu po
    zakupie
    w DG. Czy od tej faktury bede mogl odliczyc VAT (50 % max 5tys)?

    Pozdrowienia,
    Grzegorz Chlodzinski

  • 2. Data: 2005-05-04 07:46:40
    Temat: Re: Faktura na osobe fizyczna w DG a VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Grzegorz Chlodzinski wrote:

> [...]
    > razu po zakupie
    > w DG. Czy od tej faktury bede mogl odliczyc VAT (50 % max 5tys)?

    Było już wielokrotnie wyjaśniane na tej grupie, że nie ma takiej
    mozliwości aby zaliczyć to w KUP i tym samym mieć prawo odliczenia VAT.
    Ja widzę tylko jeden kruczek: jeśli na fakturze dla OF jest imię i
    nazwisko tej osoby i jej NIP, to w zasadzie skąd wiadomo, że nie jest
    to faktura na DG?

  • 3. Data: 2005-05-04 21:40:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, jureq wrote:

    >+ Ja widzę tylko jeden kruczek: jeśli na fakturze dla OF jest imię i
    >+ nazwisko tej osoby i jej NIP, to w zasadzie skąd wiadomo, że nie jest
    >+ to faktura na DG?

    Przyznam iż często "czepiam się" takich formalnych niedoróbek ;)
    Ale za twoim poglądem przemawia widziany gdzieś wyrok NSA: sąd uznał
    iż samochód nabyty "na żonę" (w ramach wspólnoty majątkowej, co ważne)
    uprawnia do odliczenia VAT z f-ry "na żonę" (mimo iż podatnik nie był
    tam wymieniony z JEGO NIPu - NIP żony był).
    Zastrzegam że:
    1. piszę "z głowy czyli z niczego" (coś mogłem pokręcić, acz na pewno
    w granicach błędu parzystości :] chodziło o odliczenie VATu od
    f-ry "na żonę")
    2. niemal na pewno wyrok dotyczył "starej" ustawy"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)