  • 1. Data: 2005-04-29 18:11:58
    Temat: podatki a allegro
    Od: "Crazy John" <d...@l...pl>

    witam,

    od jakiej kwoty miesiecznie (albo rocznie) trzeba zglaszac dochod do urzedu
    skarbowego - mam tutaj na mysli przychody z allegro?

    czy jest cos takiego, ze ponizej jakiejs kwoty nie trzeba zglaszac do US -
    np transakcje ponizej 400 zl?

    Mam 27 aukcji, przez caly rok... i nie wiem na jaka kwote, ale to juz moj
    problem :)
    pozdr

  • 2. Data: 2005-04-29 18:44:05
    Temat: Re: podatki a allegro
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "Crazy John" <d...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skarbowego - mam tutaj na mysli przychody z allegro?
    >
    > czy jest cos takiego, ze ponizej jakiejs kwoty nie trzeba zglaszac do US -

    Jeżeli celowo kupował Pan towary w celu dalszej odsprzedaży, w sposób
    ciągły, zorganizowany sprzedawał na Allegro, to w tym wypadku istnieje
    obowiązek prowadzenia działalności gospodarczej, opłacania składek ZUS,
    prowadzenia dokumentacji księgowej, sprawozdań do GUS, opłat do urzędu
    miasta itp.
    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl

  • 3. Data: 2005-04-29 18:53:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:d4tvit$t75$1@nemesis.news.tpi.pl...

    opłat do urzędu
    > miasta itp.

    Z tymi oplatami do urzedu to nie przesadzajmy, zwlaszcza w przypadku
    allegro.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-04-29 19:23:47
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Crazy John" <d...@l...pl> napisał w wiadomości

    > od jakiej kwoty miesiecznie (albo rocznie) trzeba zglaszac dochod do
    > urzedu skarbowego - mam tutaj na mysli przychody z allegro?

    bez znaczenia

    > czy jest cos takiego, ze ponizej jakiejs kwoty nie trzeba zglaszac do US -
    > np transakcje ponizej 400 zl?

    nie, jeżeli średnia wartość rynkowa nie przekracza 1000zł to nie trzeba
    płacić podatki od czynności cywilnoprawnych

    > Mam 27 aukcji, przez caly rok... i nie wiem na jaka kwote, ale to juz moj

    jeżeli jest to np. 27 telefonów komórkowych to możesz mieć problem,
    natomiast jeżeli są to różne , nie związane ze sobą rzeczy i użytkowałeś je
    dłużej niż 0,5 roku, to nie ma problemu...

  • 5. Data: 2005-04-29 20:12:06
    Od: "Crazy John" <d...@l...pl>

    > nie, jeżeli średnia wartość rynkowa nie przekracza 1000zł to nie trzeba
    > płacić podatki od czynności cywilnoprawnych

    nie wiem, czy dobrze zrozumialem,
    jesli <1000 zl to NIE musze placic podatku?

    > jeżeli jest to np. 27 telefonów komórkowych to możesz mieć problem,
    > natomiast jeżeli są to różne , nie związane ze sobą rzeczy i użytkowałeś
    > je dłużej niż 0,5 roku, to nie ma problemu...

    roznie, jakis kawalek kompa, komorka babci, maszyna do szycia itd... takie
    domowe rzeczy...

    czyli chyba nie powinno byc problemu

    thx! pozdr

  • 6. Data: 2005-04-29 20:25:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2005, Crazy John wrote:

> [...]
    >+
    >+ nie wiem, czy dobrze zrozumialem,
    >+ jesli <1000 zl to NIE musze placic podatku?

    Jeśli:
    - to "osobiste" *nie* nabyte w celu odsprzedaży (kwestia VAT) rzeczy
    - jeśli były używane ponad 6 miesięcy *albo* nie zarobi się ich
    odsprzedaży :) (kwestia podatku dochodowego)
    ...to dobrze rozumiesz. Do 1000 zł jest zwolnienie z trzeciego
    podatku wchodzącego w rachubę - PCC.
    Czyli *żaden* podatek w rachubę nie wchodzi.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-04-29 21:30:10
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    /ciach/

    Pan to ścisłego umysła posiadasz i się Panu jesczze kce, podziwiam :-)
    a kożystając z okazji pytanko malutkie ośmielam się zadać, kiedy powstaje
    obowiązek podatkowy w PCC od umowy ustanowienia hipoteki:??

    no i oczywiście serdecznie pozdrawiam :-)

  • 8. Data: 2005-04-29 21:32:27
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    /ciach/

    Pan to ścisłego umysła posiadasz i się Panu jesczze kce, podziwiam :-)
    a korzystając z okazji pytanko malutkie ośmielam się zadać, kiedy powstaje

  • 9. Data: 2005-04-30 07:23:20
    Temat: hipotek (było: podatki a allegro)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2005, Slayer wrote:

    > + a korzystając z okazji pytanko malutkie ośmielam się zadać, kiedy powstaje
    > + obowiązek podatkowy w PCC od umowy ustanowienia hipoteki:??

    Ech, Slayer, ty to masz pytania... po polsku to ty pytasz
    *komu* ma być złożone owo "oświadczenie o złożeniu" ? :)
    No nie wiem... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-04-30 08:07:46
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

> [...]
    > obowiązek prowadzenia działalności gospodarczej, opłacania składek ZUS,
    > prowadzenia dokumentacji księgowej, sprawozdań do GUS, opłat do urzędu

    Sprawozdań do GUS?
    Dobre, dobre, wymyśl coś jeszcze. Może pełną rachunkowość?
    EWa