  • 1. Data: 2007-09-19 20:54:53
    Temat: Składka na ubezpieczenie zdrowotne - Podatek dochodowy
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam,
    obliczając podatek dochodowy (próg 19%), odlicza się opłacone składki na
    ubezpieczenie zdrowotne od początku roku (a właściwie ich 7.75%).
    Przykładowo zapłaciłem do ZUSu za 2 miesiące już (około. 370zł). I teraz
    tak:

    - w PIT-5 było tak jak napisałem, odliczamy OPŁACONE SKŁADKI na
    ubezpieczenie zdrowotne

    Mając jednak nową firmę, która istnieje od kilku miesięcy płacę składki
    ulgowe na ubezp. zdrowotne, czyli 9% podstawy.

    Czy odliczając OPŁACONE SKŁADKI od dochodu liczymy 7.75% od podstawy z
    sumy opłacanych miesięcy, czy 7.75% od tego co zapłaciłem (czyli 9% z
    podstawy), bo niby mają to być OPŁACONE SKŁADKI?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2007-09-19 21:02:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.09.2007 ordi <o...@w...pl> napisał/a:
    > - w PIT-5 by?o tak jak napisa?em, odliczamy OP?ACONE SK?ADKI na
    > ubezpieczenie zdrowotne

    ...do wysokości 7,75% podstawy...

    > Maj?c jednak now? firm?, która istnieje od kilku miesi?cy p?ac? sk?adki
    > ulgowe na ubezp. zdrowotne, czyli 9% podstawy.

    Żadne one ulgowe :)

    > Czy odliczaj?c OP?ACONE SK?ADKI od dochodu liczymy 7.75% od podstawy z
    > sumy op?acanych miesi?cy, czy 7.75% od tego co zap?aci?em (czyli 9% z
    > podstawy), bo niby maj? to by? OP?ACONE SK?ADKI?

    7,75% z sumy podstaw z opłacanych miesięcy. O liczbie "9%" i faktycznie
    zapłaconej kwocie w ogóle zapomnij w kontekście podatku dochodowego.
    Bierzesz podstawę, liczysz 7,75% i tyle możesz odliczyć.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-09-19 21:02:30
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 20:54:53 +0000 (UTC), ordi napisał(a):

    > Czy odliczając OPŁACONE SKŁADKI od dochodu liczymy 7.75% od podstawy z
    > sumy opłacanych miesięcy, czy 7.75% od tego co zapłaciłem (czyli 9% z
    > podstawy), bo niby mają to być OPŁACONE SKŁADKI?

    7,75% od podstawy wymiaru składki. Przy czym oczywiście bierzesz pod uwagę
    tylko składki zapłacone w okresie, który podatkowo rozliczasz. Czyli, jeśli
    teraz obliczasz podatek z dochodów od stycznia do sierpnia, to odliczasz
    składki zapłacone do końca sierpnia :)

    art. 27b ust. 2 uopdof
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 4. Data: 2007-09-19 21:04:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ordi" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mając jednak nową firmę, która istnieje od kilku miesięcy płacę składki
    > ulgowe na ubezp. zdrowotne, czyli 9% podstawy.

    Hehe - magia reklamy. Placisz skladke dokladnie w takiej samej wysokosci jak
    wszyscy prowadzacy DG!!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-09-20 15:12:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SDD wrote:

    > Hehe - magia reklamy. Placisz skladke dokladnie w takiej samej wysokosci jak
    > wszyscy prowadzacy DG!!!!

    Wy to jednak macie złe charaktery ;-)
    Jak można tak brutalnie sprowadzać człowieka nz ziemię ...

    Piotrek