  • 1. Data: 2010-02-02 16:43:08
    Temat: Składki na ZUS - zapłacone w niewłaściwej wysokości
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Witam,

    nowy rok mnie zaskoczył i dopiero dziś się kapnąłem, że przecież
    podstawę wymiaru składek miałem wyliczoną do końca 2009.
    Po lekturze aktualnych stawek na ten rok wyszło, że w styczniu
    zapłaciłem zasadniczo o 3,65 za mało na ubezpieczenia społeczne i 9,08
    na zdrowotne.
    Z drugiej strony przecież w styczniu płaciłem składki za grudzień 2009
    więc pytanie do Was o Mędrcy, czy jeszcze zdążyłem się kapnąć na czas że
    płacę inne składki i zacznie to mnie obowiązywać wraz ze składką
    styczniową czy już zapłaciłem za mało?
    Odpowiedź wydaje się oczywista ale przecież zakładanie logicznego toku
    rozumowania w odniesieniu do podatków zasadniczo nie jest najlepszą
    drogą do porządku w papierach.
    Prowadzę 1 os dg z ulgą startową.

    Pozdro

  • 2. Data: 2010-02-02 18:40:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 2 Lut, 17:43, Ranger <n...@f...pl> wrote:
> [...]
    > więc pytanie do Was o Mędrcy, czy jeszcze zdążyłem się kapnąć na czas że
    >   płacę inne składki i zacznie to mnie obowiązywać wraz ze składką

    W styczniu płacisz za 2009, więc powinno być 224,24 (zdrowotne, bez
    ulgi)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-02-02 18:58:04
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    > On 2 Lut, 17:43, Ranger<n...@f...pl> wrote:
    >
    > W styczniu płacisz za 2009, więc powinno być 224,24 (zdrowotne, bez
    > ulgi)

    z ulgą tyle samo ;)

    --
    Systemy kominowe http://twojkomin.pl

  • 4. Data: 2010-02-02 21:55:38
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-02-02 17:43, Ranger pisze:

> [...]
    > więc pytanie do Was o Mędrcy, czy jeszcze zdążyłem się kapnąć na czas że
    > płacę inne składki i zacznie to mnie obowiązywać wraz ze składką

    Zdazyles; do 10ego masz czas.
    Do mniej wiecej 17ego (czy jakos tak) stycznia nie bylo nawet podanej
    nowej podstawy skladki na ubezpieczenie zdrowotne.

    --
    Adam