  • 1. Data: 2002-06-26 10:10:59
    Temat: Spadek, darowizna i podatek od całości.
    Od: "stomas" <s...@f...onet.pl>

    Cześć. Mójdziadek chce mi zapisać mieszkanie. Nie chcę płacić podatku od
    darowizny więc wymysliłem sobie że część mieszkania np. 1/2 dziadek
    zapisałby na mnie, żonę i moich rodziców (po 1/8) wtedy wartość darowizny
    nie przekroczyłaby (a jeżeli juz to niewiele) kwotę wolną od podatku. A
    resztę zapisałby na ww osoby testamentem. Moje pytanie jest takie czy w
    przypadku gdyby testament realizowano przed upływem 5 lat od dnia darowizny
    dziadka musiałbym zapłacić podatek od darowizny i spadku tak jakby to była
    jedna kwota?