  • 1. Data: 2002-06-26 09:52:20
    Temat: Serwis internetowy
    Od: "finmar" <f...@g...pl>

    Zamierzam otworzyc serwis internetowy - platny. Sprawa jest taka: platnosc
    bedzie za pomoca karty kred lub przelewu/przekazu na konto bankowe w Polsce.
    Serwer fizycznie bedzie w PL. Ja nie mieszkam w Polsce. (chociaz mam polskie
    obywatelstwo) Nie mam zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej w PL.
    Klientami beda glownie
    ludzie z PL, ale nie tylko - moga byc z calego swiata. Pytanie: jak wyglada
    sprawa podatkow? Gdzie mam je placic? W kraju w ktorym mieszkam czy w
    Polsce? Ktos sie z takim czyms kiedys zetknal?

    Jesli bede mogl zarejestrowac DG w kraju w ktorym mieszkam teraz (moze to
    byc nawet bardziej oplacalne pod wzgledem podatku), dochod bedzie chyba
    trudny do opodatkowania, bo: z konta w PL (na ktory wplacane sa pieniazki w
    zlotowkach) moge robic przelew np. raz w miesiacu na konto firmowe w banku w
    kraju w ktorym mieszkam. Ale skad tutejszy US bedzie wiedzial czy przelalem
    100% czy 10% wplywow? Bedzie wymagal wyciagu z konta z polskiego banku?

  • 2. Data: 2002-06-26 12:54:06
    Temat: Re: Serwis internetowy
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Zamierzam otworzyc serwis internetowy - platny. Sprawa jest taka: platnosc
    > bedzie za pomoca karty kred lub przelewu/przekazu na konto bankowe w
    Polsce.

    Jakoś trudno mi sobie wyobrazić otwarcie rachunku związanego z DG bez
    przedstawienia dokumentó, że DG istnieje (nawet w Inteligo trzeba się okazać
    kopiami wpisów, regonów itd.)

> [...]
    > sprawa podatkow? Gdzie mam je placic? W kraju w ktorym mieszkam czy w
    > Polsce? Ktos sie z takim czyms kiedys zetknal?

    Poszukaj umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy Twoim Państwem a
    Polską.

> [...]
    przelalem
    > 100% czy 10% wplywow? Bedzie wymagal wyciagu z konta z polskiego banku?

    W PL urząd poprosi Cię o przedstawienie dowodów, że poprawnie wykazałeś
    podstawę opodatkowania, sądzę że w innych krajach też ma takie uprawnienia.
    A oprócz tego ostatnio chyba zaczyna działać wymiana informacji między
    administracjami skarbowymi Polski i innych krajów (są takie zapisy w umowach
    o unikaniu podw. opodatkowania).

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-26 13:19:51
    Od: "finmar" <f...@g...pl>

    > Jakoś trudno mi sobie wyobrazić otwarcie rachunku związanego z DG bez
    > przedstawienia dokumentó, że DG istnieje (nawet w Inteligo trzeba się
    okazać
    > kopiami wpisów, regonów itd.)

    Chyba nie musi bys to konto zwiazane z DG poniewaz jest ona w innym kraju.

  • 4. Data: 2002-06-26 13:51:03
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

  • 5. Data: 2002-06-27 13:02:29
    Od: "finmar" <f...@g...pl>

    przeciez DG nie bedzie na terenie Polski i prawo bankowe mowiace ze nie
    wolno uzywac ROR'a do celow DG ma sie nijak do tego. DG jest na terenie
    mojego kraju. Czyli bedzie nastepowalo przelewanie wplywow z ROR'a w PL na
    konto mojej firmy.

  • 6. Data: 2002-06-27 13:11:52
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

> [...]
    > mojego kraju. Czyli bedzie nastepowalo przelewanie wplywow z ROR'a w PL na

    A ten ROR to gdzie będzie ? Jeśli w polskim banku, to prawo bankowe ma się
    jak... najbardziej.
    Do tego jeszcze trzeba zajrzeć do prawa dewizowego (coś mi się tłucze po
    głowie, że są na razie jakieś ograniczenia dla nierezydentów).

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-06-27 13:27:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzys" <k...@v...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    AFAIR procedure to powinna ona wygladac tak:

    1. Rachunek "firmowy" dla nierezydenta (odpowiednie dokumenty musza byc
    przedstawione) zalozony w polskim banku
    2. Wplata od polskich klientow (rezydentow) na taki rachunek podlegaja
    kontroli dewizowej (faktura, umowa).
    3. Transfer z "firmowego" na rachunek prywatny wlasciciela powinien juz isc
    bez problemow.
    4. Nie wiem natomiast gdzie nalezy placic podatek przy dzialalnosci
    internetowej :-)

    Karol