  • 1. Data: 2002-03-10 23:02:12
    Temat: Spłata kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię.
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Czy mogę w tym roku odliczyć spłatę kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię
    przed 1992 r.? Gdzie ta wpisać w pit D?
    Czy kurs języka obcego dziecka mogę odpisać?
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2002-03-12 07:55:42
    Od: "Speedyartur" <a...@p...onet.pl>

    Czy ktoś zna odpowiedź????
    Użytkownik Grzegorz <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6golk$6cs$...@f...man.torun.pl...

  • 3. Data: 2002-03-12 14:56:37
    Od: "Ircys" <i...@w...post.pl>

    Użytkownik Speedyartur pisze...
    > Czy mogę w tym roku odliczyć spłatę kredytu zaciągniętego przez
    > spółdzielnię przed 1992 r.?

    Tak.

    > Gdzie ta wpisać w pit D?

    poz. 69

    Ircys

  • 4. Data: 2002-03-25 14:00:23
    Od: Pawel Dziekonski <d...@p...wroc.pl>

    Ircys <i...@w...post.pl> wrote:

    > Użytkownik Speedyartur pisze...
    >
    > Tak.

    > poz. 69

    jestes pewien? mam ten sam problem i w objasnieniach do pitu D jest
    napisane, ze mozna odliczyc tylko wydatki poniesione w latach 97-99,
    ktore (wydatki, nie lata ;-) nie znalazly pokrycia w dochodach
    za te lata.

    skolei tu:
    http://infor.pl/dane/?tresc=odliczenia&right=3
    znalazlem cos takiego (sorry za kodowanie):

    Ulga na sp?ate; kredytów zacia;gnie;tych przez spó?dzielnie mieszkaniowe

    Przypomnijmy, iz. na mocy art. 3 ustawy z 21 listopada 1996 r. o zmianie
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. Nr 137, poz. 638 ze
    zm.) do kon'ca 1999 r. obowia;zywa?a ulga na sp?ate; zad?uz.enia z tytu?u
    zacia;gnie;tych przez spó?dzielnie mieszkaniowe, do 31 maja 1992 r.,
    kredytów na budownictwo mieszkaniowe.

    Z racji poniesienia wydatków na wymieniony cel moz.na by?o obniz.yc'
    dochód (oczywis'cie do wysokos'ci obowia;zuja;cego limitu). Ulga ta
    funkcjonowa?a jednak tylko do kon'ca 1999 r. i aktualnie ustawa o podatku
    dochodowym od osób fizycznych nie przewiduje odliczenia od dochodu z tego
    tytu?u.

    Osoby sp?acaja;ce po 1 stycznia 2000 r. zacia;gnie;te przez spó?dzielnie
    kredyty maja; prawo do odliczenia od podatku 19 proc. poniesionych
    wydatków w ramach wymienionej w art. 27a ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy z 26
    lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych ulgi na wk?ad
    budowlany lub mieszkaniowy do spó?dzielni mieszkaniowej. Pogla;d taki
    zosta? wyraz.ony takz.e w pis'mie Ministerstwa Finansów z 10 marca 2000 r.
    (nr PB 5/IMD-0209-525/00).

    Trzeba podkres'lic', iz. odliczenia z tego tytu?u musza; mies'cic' sie; w
    limicie duz.ej ulgi budowlanej. Limit ten dotyczy wszystkich poniesionych
    w okresie obowia;zywania ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    wydatków mieszkaniowych obje;tych ulga;.

    W kwocie limitu nie uwzgle;dnia sie; jednak odliczen' dokonanych do kon'ca
    1999 r. z tytu?u sp?aty spó?dzielczych kredytów, poniewaz. ulga ta
    funkcjonowa?a niezalez.nie od duz.ej ulgi budowlanej.

    --
    Pawel Dziekonski <dzieko#pwr.wroc.pl> | http://2618360679/dzieko
    ---- This is a signature, and for me it represents a symbol ----

  • 5. Data: 2002-03-25 14:01:27
    Od: Pawel Dziekonski <d...@p...wroc.pl>

    zapomnialem dodac, ze prosze uprzejmie grupe i uwagi/komentarze.

    dzieki z gory, P