  • 1. Data: 2002-01-01 17:13:30
    Temat: Sprzedaż bezrachunkowa a VAT
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    W jaki sposób zaksięgować sprzedaż bezrachunkową? Prowadzę KPiR, VAT.
    Wystawiłem DW na kwotę brutto, wpisałem w Ewidencję sprzedaży bezrach.
    Rozumiem że trzeba wpisać w KPiR brutto zgodnie z DW?
    A jak wpisać w ewidencję sprzedaży VAT? Wiem tylko że w poz. 8
    (bezrachunkowa sprzedaż brutto), ale jak wuliczyc podatek należny?
    Z tyłu książeczki jest napisane że stawka wynosi 18,03%, ale czy to
    aktualne?
    Towar byl zakupiony na Fakturę VAT, opodatkowany 22%.
    Struktura zakupów towarów do sprzedaży to 100% opod. stawką 22%

    Proszę o pomoc ponieważ to jest pierwszy koniec roku w mojej DG :)
    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-01-02 12:42:37
    Temat: Re: Sprzedaż bezrachunkowa a VAT
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    > (bezrachunkowa sprzedaż brutto), ale jak wuliczyc podatek należny?
    > Z tyłu książeczki jest napisane że stawka wynosi 18,03%, ale czy to

    MUSI byc aktualne, bo 22% VAT oznacza ok 18,03% udzialu VAT
    w cenie brutto.

    > Towar byl zakupiony na Fakturę VAT, opodatkowany 22%.
    > Struktura zakupów towarów do sprzedaży to 100% opod. stawką 22%
    >
    > Proszę o pomoc ponieważ to jest pierwszy koniec roku w mojej DG :)

    Prosze nie straszyc....
    naprawde dopiero przy ROCZNYM rozliczeniu zastanawia sie pan jak policzyc
    przychod netto?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-03 10:52:43
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Prosze nie straszyc....
    > naprawde dopiero przy ROCZNYM rozliczeniu zastanawia sie pan jak policzyc

    Faktycznie nie wpadłem na to coto jest to 18,03% :-)
    Oczywiście że wiem jak się oblicza przychód netto, ale dopiero w grudniu
    miałem sprzedaż bezrachunkową i myślałem że liczy się ja po jakiś innyhc niz
    normalnie stawkach, ale wszystko OK

    Mam jeszcze pytanie czy ta sprzedaż bezrachunkową wpisujemy do KPiR w kwocie
    netto i czy przed Dowód Wewnętrzny na którym jest kwota brutto?

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-01-03 10:55:19
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>