  • 1. Data: 2011-09-04 05:58:02
    Temat: Sprzedaż laptopa i drukarki osobie fizycznej.
    Od: Jacek <n...@g...com>

    KPiR, VAT. 100% sprzedaży dla przedsiębiorstw na faktury VAT. Kasy
    fiskalnej nie ma.
    Chcę sprzedać używanego kilka lat laptopa z drukarką osobie fiz. nie
    prowadzącej DG i mam wątpliwości, czy nie zrobię kuku. Laptop, jak to
    laptop ma zainstalowane programy.
    Czy jak sprzedam i wystawię fakturę tak:
    A: laptop bez oprogramowania + drukarka
    B: laptop + drukarka, bez oprogramowania na nośnikach CD, DVD
    to nie wpadnę o obowiązek kasy fiskalnej?
    A może jest jeszcze jakaś wersja C?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-09-04 06:46:58
    Temat: Re: Sprzedaż laptopa i drukarki osobie fizycznej.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.09.2011 07:58), Jacek wrote:
> [...]
    > Czy jak sprzedam i wystawię fakturę tak:
    > A: laptop bez oprogramowania + drukarka
    > B: laptop + drukarka, bez oprogramowania na nośnikach CD, DVD

    Czym się różni A od B?

    Anyway - jak sprzedawałem komputer, kupującemu oprogramowanie w formie
    elektronicznej (plik .iso), via sieć, do samodzielnego nagrania.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-09-04 10:56:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Anyway - jak sprzedawałem komputer, kupującemu oprogramowanie w formie
    > elektronicznej (plik .iso), via sieć, do samodzielnego nagrania.

    A jakie to ma znaczenie, skoro za sama sprzedaz elektroniki podpada sie pod
    kase?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-09-06 07:13:28
    Od: "mr2" <m...@u...gg>

    Podpinam sie pod pytanie...

    Pozdr.M

  • 5. Data: 2011-09-06 07:58:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, mr2 wrote:

    > Podpinam sie pod pytanie...

    To niewyjaśnione pytanie, z brakiem wyjaśnienia do "czym
    się różni wersja A od B" oraz komentarzem który już padł?
    To chyba jest grupa "podatki" a nie "wróżenie" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-09-06 11:00:02
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W wersji A sprzedają gołego laptopa bez żadnego oprogramowania. Kasuję
    programy z dysku.
    W wersji B zostawiam na dysku preinstalowanego Windowsa i co tam jeszcze
    siedzi ale nie daję żadnych nośników CD/DVD (ani kaset, dyskietek, itp).
    Jacek

  • 7. Data: 2011-09-06 12:23:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Jacek wrote:

    > W wersji B zostawiam na dysku preinstalowanego Windowsa i co tam jeszcze
    > siedzi ale nie daję żadnych nośników CD/DVD (ani kaset, dyskietek, itp).

    No to może się trafić okazja do wyjaśnienia (za pomocą WSA/NSA)
    czy par.4.1.7 jest katalogiem otwartym czy zamkniętym ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-09-28 19:20:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 04 Sep 2011 07:58:02 +0200, Jacek
    <n...@g...com> wrote:

> [...]
    >A: laptop bez oprogramowania + drukarka
    >B: laptop + drukarka, bez oprogramowania na nośnikach CD, DVD
    >to nie wpadnę o obowiązek kasy fiskalnej?
    Wyslij sprzet poczta a platnosc przyjmij na rachunek bankowy:

    http://www.vat.pl/zwolnienia_czynnosci_kasy_fiskalne
    _twoja_kasa_fiskalna_723.phpi
    Podstawą zastosowania zwolnień w latach 2011-2012 jest załącznik nr 1
    do rozporządzenia z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z
    obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących
    (Dz. U. 10.138.930).

    36. Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami
    kurierskimi), z wyjątkiem dostawy paliw płynnych, gazowych oraz dostaw
    towarów wymienionych w § 4 rozporządzenia, za które zapłata w całości
    następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy
    oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika
    lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z
    ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika,
    jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła2),4)

    WAM

  • 9. Data: 2011-09-28 20:08:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    WAM wrote:

> [...]
    > ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika,
    > jakiej konkretnie dostawy zapłata dotyczyła2),4)

    A par 4 tego rozporządzenia nie wyklucza tego zwolnienia?

  • 10. Data: 2011-09-29 08:08:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011 22:08:34 +0200, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    _twoja_kasa_fiskalna_723.phpi

    >A par 4 tego rozporządzenia nie wyklucza tego zwolnienia?
    Jeśli uważasz że wyklucza to wskaż który punkt.

    WAM