  • 1. Data: 2011-11-04 13:36:16
    Temat: Sprzęt od kontrachenta
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Witam,
    mam 'zgryz' formalny.

    zleceniodawca o dosyć stałym charakterze chce mi 'zupgreadować' sprzęt na
    którym pracuję. Wiadomo, że ot tak sobie nie może dać mi takowego bądź
    środków na jego zakup i tu pojawia się pytanie jak to zorganizować i
    opapierkować, żeby było zgodnie z literą prawa, bo mniemam, że powinno się
    dać?

    w.

  • 2. Data: 2011-11-04 15:13:35
    Temat: Re: Sprzęt od kontrachenta
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-11-04 14:36, Wojtek pisze:
> [...]
    > środków na jego zakup i tu pojawia się pytanie jak to zorganizować i
    > opapierkować, żeby było zgodnie z literą prawa, bo mniemam, że powinno się

    Sprzęt Ci może udostępnić do wykonywania zleceń dla niego, wtedy on
    pozostaje jego właścicielem. Musie w tedy podpisać odpowiednią umowę.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2011-11-04 19:49:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Nov 2011, Wojtek wrote:

> [...]
    >
    > zleceniodawca o dosyć stałym charakterze chce mi 'zupgreadować' sprzęt na
    > którym pracuję. Wiadomo, że ot tak sobie nie może dać mi takowego bądź

    Po pierwsze, to napisz czy to ma być w ramach DG czy umowy osobistej,
    a po drugie czy ten sprzęt stanowi ST (dla DG, dla osobistej nie ma
    znaczenia bo nie przysługuje amortyzacja).

    > i tu pojawia się pytanie jak to zorganizować i opapierkować,
    > żeby było zgodnie z literą prawa, bo mniemam, że powinno się
    > dać?

    W przypadku umowy osobistej - po prostu jako część wynagrodzenia.
    Oznacza to niestety "stratę VAT", ale co zrobić.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-11-05 10:31:33
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Po pierwsze, to napisz czy to ma być w ramach DG czy umowy osobistej,
    > a po drugie czy ten sprzęt stanowi ST (dla DG, dla osobistej nie ma
    > znaczenia bo nie przysługuje amortyzacja).

    Hmm... 'umowa osobista'?

    > W przypadku umowy osobistej - po prostu jako część wynagrodzenia.
    > Oznacza to niestety "stratę VAT", ale co zrobić.

    Ujmę to tak -- jednoosobowa DG bez VAT, jedyny klient - z USA.

    Całe clue - tak to zorganizować, żeby być możliwie jak najmniej w plecy pod
    kątem finansowym i ograniczyć papierkologię do możliwego minimum ;)

  • 5. Data: 2011-11-05 10:31:34
    Od: Wojtek <c...@z...cos>

    Daniel Stalica wystukał, co następuje:

    > Sprzęt Ci może udostępnić do wykonywania zleceń dla niego, wtedy on
    > pozostaje jego właścicielem. Musie w tedy podpisać odpowiednią umowę.

    OK, 'myk' polega na tym, że później ten sprzęt ma zostać u mnie. Kwestia
    tego czy swego rodzaju moje 'właścicielstwo' będzie teraz czy za 1-2 lata
    jest mniej istotna (tj oba warianty są brane pod uwagę, zależnie od
    komplikacji implikujących wybór jednego z nich)

    w.

  • 6. Data: 2011-11-05 13:20:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.11.2011 11:31), Wojtek wrote:

    > Ujmę to tak -- jednoosobowa DG bez VAT, jedyny klient - z USA.
    >
    > Całe clue - tak to zorganizować, żeby być możliwie jak najmniej w plecy pod
    > kątem finansowym i ograniczyć papierkologię do możliwego minimum;)

    Po prostu niech Ci zapłaci odpowiednio więcej. Ty mu na to wystaw
    fakturę. Sprzęt sobie wrzucisz w koszty (chyba że wejdzie w grę jakaś
    amortyzacja, wtedy jest ciut mniej różowo).

    p. m.

  • 7. Data: 2011-11-05 15:04:08
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 05.11.2011 14:20, mvoicem pisze:

    > Po prostu niech Ci zapłaci odpowiednio więcej. Ty mu na to wystaw
    > fakturę. Sprzęt sobie wrzucisz w koszty (chyba że wejdzie w grę jakaś
    > amortyzacja, wtedy jest ciut mniej różowo).

    W tym samym klimacie: klient kupuje i płaci za sprzęt ale do faktury
    podaje dane Wojtka - dzięki czemu ten ma koszt. Następnie Wojtek do
    następnej wystawianej faktury dopisuje taką samą kwotę , a klient
    potrąca sobie to co już zapłacił za zakup.

    Tomek

  • 8. Data: 2011-11-05 19:10:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.11.2011 16:04), tomek wrote:

> [...]
    > następnej wystawianej faktury dopisuje taką samą kwotę , a klient
    > potrąca sobie to co już zapłacił za zakup.

    Strasznie skomplikowane :).

    p. m.

  • 9. Data: 2011-11-05 20:52:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2011, Wojtek wrote:

    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Hmm... 'umowa osobista'?
    [...]

    > Ujmę to tak -- jednoosobowa DG bez VAT,

    No to nie "osobiście".
    Miałem na myśli umowę zaliczaną do art.13 ustawy o podatku dochodowym,
    czyli "poza DG" (to, że do VAT może się liczyć to zupełnie odrębna sprawa).

    > Całe clue - tak to zorganizować, żeby być możliwie jak najmniej w plecy pod
    > kątem finansowym i ograniczyć papierkologię do możliwego minimum ;)

    IMVHO wliczyć kwotę "na upgrade" do wynagrodzenia, nie widać
    przeszkód aby ta część miała być wypłacona w roli zaliczki
    "z przeznaczeniem na" na samym początku umowy (uwaga na VAT).
    Tak po prostu.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-11-05 22:29:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.11.2011 21:52), Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMVHO wliczyć kwotę "na upgrade" do wynagrodzenia, nie widać
    > przeszkód aby ta część miała być wypłacona w roli zaliczki
    > "z przeznaczeniem na" na samym początku umowy (uwaga na VAT).
    > Tak po prostu.

    Problem nastąpi, jeżeli ten sprzęt będzie się łapał na (niejednorazową)
    amortyzację, wtedy będzie problem. Bo przychód ma od razu, koszt sobie
    odlicza po troszeczku, wychodzi wirtualny dochód do opodatkowania.

    Nie wiemy nic o tym jakiego rzędu to upgrade, więc nie wiem czy to może
    być problem czy nie.

    p. m.