  • 1. Data: 2003-01-14 17:46:02
    Temat: Świadczenie a stawka zdrowotnego
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Mam pytanie dotyczące wypłaty świadczenia za czas niezdolności do pracy,
    finansowanego przez pracodawcę. Świadczenie to podlega opodatkowaniu jak
    również opłaca się od niego składkę zdrowotną. Takie informacje otrzymałem z
    ZUS. Czy ktoś ma informacje w której ustawie zapisane jest to, że
    świadczenie to podlega składce zdrowotnej? Moje wątpliwości wynikają z tego,
    że program płatnik nie dolicza składki na ubezpieczenie zdrowotne z kwoty
    podanej w deklaracji RSA. ZUS poinformował mnie, że tą kwotę trzeba dodać i
    ręcznie wklepać w deklaracji RNA. Czy to jest właściwe? Z góry serdeczne
    dziękuję

  • 2. Data: 2003-01-15 23:34:43
    Temat: Re: Świadczenie a stawka zdrowotnego
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ręcznie wklepać w deklaracji RNA. Czy to jest właściwe? Z góry serdeczne

    USTAWA z dnia 6 lutego 1997 r.o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym Dz.U.z
    1997 r. Nr 28 poz.153 ze zmianami
    Art. 21.
    2b. Przy ustalaniu podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne osób,
    o których mowa w ust. 1, nie stosuje się wyłączeń wynagrodzeń za czas
    niezdolności do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą
    zakaźną oraz nie stosuje się ograniczenia, o którym mowa w art. 19 ust. 1
    ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych.

    Ryszard G.

  • 3. Data: 2003-01-16 21:25:56
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Właściwe to na pewno nie jest to że program tego nie liczy sam ale tak on
    jest zrobiony, żeby jak najmniej pomagał. :)
    tak ma być. czyli podstawę do zdrowotnego, która ci wyszła po odjęciu
    składek na społeczne powiększasz o wynagrodzenie za czas choroby.
    PawełJ