  • 1. Data: 2005-03-20 12:52:57
    Temat: Terminy przy rejestracji firmy....
    Od: "Pawelek" <p...@o...pl>

    ......zgłosiłem rozpoczecie działalnosci gospodarczej do UMiG, jako termin
    rozpoczecia wpisałem 23.03.2005
    Teraz pytanie..... ile mam czasu na wybranie formy opodatkowania, uzyskanie
    regonu i zgłoszenie w ZUS ??
    Co zrobic jesli pojawi sie opuznienie. ( zakładam ze bede miał 2 tygodnie
    poslizgu do czasu gdy zaczne pracowac a firma przynosic zyski )

    Pawel L

  • 2. Data: 2005-03-20 13:56:17
    Temat: Re: Terminy przy rejestracji firmy....
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Pawelek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tygodnie
    > poslizgu do czasu gdy zaczne pracowac a firma przynosic zyski )

    wpis do ewidencji do niczego w zasadzie nie obliguje -jak
    zarejestrujesz się w US tak zaczniesz płacić ,regon jest tylko
    rejestrem statystycznym i dla większości to tylko dodatkowy papier i
    formalność ,ZUS zaczniesz mieć zobowiązania jak się zarejestrujesz w
    systemie .

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-21 08:44:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Mar 2005, opix wrote:

    >+ wpis do ewidencji do niczego w zasadzie nie obliguje -jak
    >+ zarejestrujesz się w US tak zaczniesz płacić [...]
    >+ ZUS zaczniesz mieć zobowiązania jak się zarejestrujesz
    >+ w systemie .

    IMO & AFAIK należy jednak dopilnować coby daty zgłoszone jako
    rozpoczęcie w US i ZUS były *jednakowe*. Chyba że ktoś lubi
    kłopoty :)
    Acha - chyba i US i ZUS jest 7 dni na zgloszenie ?
    Oczywiscie VAT jest *osobno* i jest "wyjatkowy" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)