  • 1. Data: 2006-02-22 04:56:05
    Temat: Towar "osobisty" a DG
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Rozważania o towarach nabytych przed rozpoczęciem DG już były i
    konkluzje znam.

    W czasie prowadzenia działalności nabyłem na cele osobiste (ale faktura,
    bez NIPu, z samym imieniem i nazwiskiem, jest i się kurzy:-) coś. 98%
    czegoś zużyłem, zapomniałem, nie ma. 2% czegoś mam. I nagle mam klienta
    który chce wyrób, do którego potrzebuję te 2%. Niestety specyfika jest
    taka, że te 2% musi być wykazane osobno na fakturze, bo tak.
    Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania? Nie chcę zaliczać tego w KUP,
    czy odliczać VATu, bo to groszowe sprawy są, ale czy mogę to poprostu
    wykazać na fakturze, zapłacić od tego wszystkie podatki i spać
    spokojnie. IMHO tak, ale pewny nie jestem

    pzdr

    Tomek

    P.S. Fakturę mam dzięki temu, że sprzedawca był z gatunku tych co to
    faktury wciskają wszystkim i za wszystko, nie była to żadna budowlanka
    do ulgi.

    Jestes poszukiwany. Szukaja Cie imprezowicze!

  • 2. Data: 2006-02-22 10:37:57
    Temat: Re: Towar "osobisty" a DG
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S. Fakturę mam dzięki temu, że sprzedawca był z gatunku tych co to
    > faktury wciskają wszystkim i za wszystko, nie była to żadna budowlanka do

    Nie widzę tu przeciwwskazań. Fakturę nabycia tych 2% masz. Nie pakujesz
    niczego w KUP, nie odliczasz VAT, a na dodatek generujesz przychód, od
    którego państwu zapłacisz podatek. Niby wszystko ok. Ale może ktoś podrąży
    temat?
    Graszka.

  • 3. Data: 2006-02-22 13:27:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dthf0p$fqg$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Graszka" <g...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie widzę tu przeciwwskazań.

    Ja widzę.

> [...]
    > niczego w KUP, nie odliczasz VAT, a na dodatek generujesz przychód, od
    > którego państwu zapłacisz podatek. Niby wszystko ok. Ale może ktoś podrąży

    Art. 17 rozporządzenia o KPiR (chyba że się zmieniło). Towary i
    materiały podstawowe _muszą_ być wpisane niezwłocznie. Z wyjątkami, ale
    tylko co do terminu.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.