  • 1. Data: 2006-03-26 14:32:57
    Temat: Towary wytworzone w ewidencji wyposażenia
    Od: "Monti" <m...@p...onet.pl>

    Wytworzyłem towary, którego wartość przekracza 1500 zł. Muszę więc wpisywać
    go do ewidencji wyposażenia.
    Mam z tym jednak problem, gdyż w ewidencji tej konieczne jest podanie numeru
    dokumentu i numer pozycji w KPiR, a skąd mam to wziąć skoro sam wytworzyłem
    towar? Czy mam w związku z tym zostawić te miejsca puste czy też ująć ten
    towar w jakimś dokumencie, ale po co ma to być w KPiR skoro sam go
    wytworzyłem i nie płacę za to żadnego podatku.
    Monti

  • 2. Data: 2006-03-26 14:37:52
    Temat: Re: Towary wytworzone w ewidencji wyposażenia
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Monti,

    Sunday, March 26, 2006, 4:32:57 PM, you wrote:

    > Wytworzyłem towary, którego wartość przekracza 1500 zł. Muszę więc wpisywać
    > go do ewidencji wyposażenia.

    Towarów handlowych nie ujmuje się w ewidencji wyposażenia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2006-03-26 14:45:53
    Od: "Monti" <m...@p...onet.pl>

    Ale ten towar wytworzyłem w celu użytkowania.

  • 4. Data: 2006-03-27 09:01:50
    Od: Adam Wiktoryn <a...@e...pl>

    Monti wrote:
    > Ale ten towar wytworzyłem w celu użytkowania.
    to moze zrob RW

    pzdr
    aw

  • 5. Data: 2006-03-28 18:20:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Mar 2006, Monti wrote:

> [...]
    > dokumentu i numer pozycji w KPiR, a skąd mam to wziąć skoro sam wytworzyłem

    Przy takim samym problemie dla ST (dawno temu) sporządziłem 'protokół
    wytworzenia' czy jakoś tak i tam powrzucałem potrzebne dane.
    BTW: rozumiem że wydatki na wytworzenie tego wyposażenia NIE zostały
    ujęte w KPiR, albo zostały z poniesione w tym samym miesiącu?

    No bo wydatki na wyposażenie *NIE* są kosztem w momencie poniesienia
    wydatku a w momencie "przekazania do użytkowania" :)

    > Czy mam w związku z tym zostawić te miejsca puste czy też ująć ten
    > towar w jakimś dokumencie, ale po co ma to być w KPiR skoro sam go
    > wytworzyłem i nie płacę za to żadnego podatku.

    IMO dobrze gadasz. Pozycją EW o której piszesz najwyraźniej ma dotyczyć
    pozycji KPiR w której ujęto KOSZT tego wyposażenia przy zakupie.
    Jak np. koszt 1500 zł był poprzednio zaksięgowany w towary i materiały,
    to IMO wypada przeksięgować go z "10" na 14" - jednym zapisem, w kol.
    10 z minusem a w 14 z plusem, z opisem w stylu "przeznaczenie materiałów
    na wyposażenie"...
    Lat temu parę zapodała tak Orka, a to była właściwa osoba na właściwym
    miejscu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)