  • 1. Data: 2003-06-04 09:42:18
    Temat: Transport na SADzie przy warunkach EXW
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Witam,
    Mam pytanie: jak nalezy sporzadzic dokument SAD (import) przy warunkach
    dostawy EXW, gdy koszt transportu wykazany jest na fakturze dostawcy (i
    nie ma osobnej faktury za transport)? Jesli wpiszemy ten koszt w pole 12
    SAD to wartosc faktury na SADzie nie bedzie sie zgadzac z rzeczywista
    wartoscia faktury do zaplaty, jesli natomiast wliczymy go do wartosci
    faktury to pole 12 bedzie musialo pozostac puste co przy warunkach EXW
    jest niedopuszczalne. Jak wiec byloby prawidlowo?
    Dawid.

  • 2. Data: 2003-06-04 15:19:23
    Temat: Re: Transport na SADzie przy warunkach EXW
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pole 12
    > SAD to wartosc faktury na SADzie nie bedzie sie zgadzac z

    Tzn które pola Ci się nie zgadzają?
    Pamiętaj, że w polu 22 wpisujesz wartość dostawy
    wynikającą z warunku dostawy podanego w polu 20.

  • 3. Data: 2003-06-05 07:54:04
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Nie zgadza sie pole 22 SADu (wartosc faktury) z rzeczywista calkowita
    wartoscia faktury (ktora uwzglednia rowniez transport). Z tego co do tej
    pory ustalilem to po prostu bledem w takiej sytuacji bylo (bylo bo to juz
    sie stalo, teraz kwestia odkrecenia) wpisanie do SADu warunkow EXW, mimo
    ze takie byly na fakturze. W kazdym razie bede wdzieczny za dalsze
    opinie. Dzieki.
    Dawid.

  • 4. Data: 2003-06-05 09:07:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    to juz
    > sie stalo, teraz kwestia odkrecenia) wpisanie do SADu warunkow EXW,

    Przeczytaj opis do pola 22.
    Tam wcale nie wpisuje się wartości faktury,
    tylko wartość dostawy.
    Zajrzyj do RMF
    w sprawie deklaracji skróconych i zgłoszeń celnych
    DU 117/2001 poz.1250

  • 5. Data: 2003-06-05 09:35:48
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > sie stalo, teraz kwestia odkrecenia) wpisanie do SADu warunkow EXW, mimo >
    ze takie byly na fakturze. W kazdym razie bede wdzieczny za dalsze

    Też mi się tak wydaje. EXW jest wtedy, kiedy Ty pokrywasz koszty transportu,
    bo odbierasz towar z zakładu dostawcy. Nie ma wówczas miejsca na koszty
    transportu na fakturze. Rubryka 22 powinna w każdym wypadku zawierać taką
    kwotę jak na fakturze.

    To tyle na podstawie mojej skromnej praktycznej wiedzy.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-06-06 07:00:17
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Wiem ze w opisie jest mowa o wartosci dostawy,
    ale niewiele to wnosi (chyba ze gdzies jednoznacznie
    zdefiniowano "warunki dostawy" o czym nie wiem).
    Ale osobiscie sprawe uwazam za wyjasniona.
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi (w ramach rozrywki
    dodam ze w UC nikt nie potrafil mi odpowiedziec...)
    Dawid.

  • 7. Data: 2003-06-09 07:32:24
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Ale osobiscie sprawe uwazam za wyjasniona.
    > Dzieki wszystkim za odpowiedzi (w ramach rozrywki
    > dodam ze w UC nikt nie potrafil mi odpowiedziec...)

    A telefonicznej Informacji Celnej próbowałeś?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-06-09 12:18:49
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Tam od razu odeslano mnie gdzies dalej. Nawiasem piszac pierwszy raz w
    zyciu odalo mi sie tam dodzwonic! (a nie raz probowalem i to w roznych
    miastach).