  • 1. Data: 2012-10-24 12:30:50
    Temat: US wlazl na konto - procedura
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Zaległy VAT. US wysmarował pismo o zajęciu "prawa majątkowego"
    do banku. Bank zablokował konto. Na koncie było kilka
    razy więcej, niż roszczenia US, więc myślałem, że
    z konta sciągną ile trzeba i po sprawie, a tu kicha
    - blokada wszystkich środków.
    Czy to tak zawsze wygląda, czy bank świruje?

    mjk

  • 2. Data: 2012-10-24 12:36:47
    Temat: Re: US wlazl na konto - procedura
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Slawek,

    Wednesday, October 24, 2012, 12:30:50 PM, you wrote:

> [...]
    > z konta sciągną ile trzeba i po sprawie, a tu kicha
    > - blokada wszystkich środków.
    > Czy to tak zawsze wygląda, czy bank świruje?

    Bank wykorzystuje preteks do zastraszenia klienta.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-10-24 12:53:54
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    > Bank wykorzystuje preteks do zastraszenia klienta.

    Hmmm... a w jakim celu bank straszy klientów? ;)
    Jeśli się dowiem, że prawo od nich tego nie wymaga,
    to zmienię bank i jeszcze nasmaruję w 100 miejscach
    w sieci dokładny opis przypadku.

    mjk

  • 4. Data: 2012-10-24 13:13:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Slawek,

    Wednesday, October 24, 2012, 12:53:54 PM, you wrote:

    > Hmmm... a w jakim celu bank straszy klientów? ;)

    Bo bank nie lubi klientów niespłacajacych swoich zobowiązań...

    > Jeśli się dowiem, że prawo od nich tego nie wymaga,

    Prawo na to pozwala.
    Mało tego, zazwyczaj coś takiego kończy się też natychmiastową
    wymagalnością kredytów, żądaniem zwrotu kart kredytowych itd. :(

    > to zmienię bank i jeszcze nasmaruję w 100 miejscach
    > w sieci dokładny opis przypadku.

    Ale po co? Każdy bank tak robi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-10-24 13:45:02
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    > Bo bank nie lubi klientów niespłacajacych swoich zobowiązań...

    Słowo "lubi" w odniesieniu do instytucji? Ale nawet jeśli,
    to co to ma do mojej umowy z bankiem?

    > Prawo na to pozwala.

    A możesz podać jakąś podstawę? US żąda zwrotu tysiąca złotych,
    a bank zamiast po prostu spełnić żądanie, albo zablokować tysiąc,
    blokuje 10 tysięcy?

    Z czego ta wiedza wynika?

    mjk

  • 6. Data: 2012-10-24 14:04:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Slawek,

    Wednesday, October 24, 2012, 1:45:02 PM, you wrote:

    > Słowo "lubi" w odniesieniu do instytucji?

    A dlaczego nie? Bank reprezentują ludze.

    > Ale nawet jeśli, to co to ma do mojej umowy z bankiem?
    > A możesz podać jakąś podstawę?

    Podstawę na brak zakazu?

    > US żąda zwrotu tysiąca złotych, a bank zamiast po prostu spełnić
    > żądanie, albo zablokować tysiąc, blokuje 10 tysięcy?

    Taka jest praktyka.

    > Z czego ta wiedza wynika?

    Z doswiadczenia :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-10-24 18:06:12
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Masz jakiś bank z dupy. Ja mam konto w mBank i nie raz zdarza mi się pismo z
    zajęciem prawa majątkowego VAT i dochodowy ;)
    Na piśmie jest napisane, że bank jest zobowiązany przekazać określoną kwotę
    podatku na konto urzędu skarbowego (bezzwłocznie). No i podane jest z
    którego konta ma tego dokonać.

    Bank wykonuje przelew egzekucyjny (koszt 40zł) jeśli całośc zadłużenia jest
    dostępna na koncie. Jeśli nie to blokuje środki i czeka na reszte, potem
    wykonuje przelew całości zajęcia.

    Nie jest więc źle w mBank. Gorzej tylko jak pismo o zajęciu otrzymasz po
    wpłacie pieniędzy z opóźnieniem. Wtedy nie ma raczej szans na zatrzymanie
    procedury zajęcia prawa majątkowego - mimo, iż otrzymasz od US pismo o
    uchyleniu zajęcia (z powodu uregulowania należności) to w banku jest taka
    biurokracja, że nie cofną tego i wykonają i tak przelew egzekucyjny i
    zarobią oczywiście za to 40zł. Wtedy otrzymasz pismo z US, że potraktują
    taką wpłatę jako nadpłatę i zapłacisz w następnym miesiącu mniejszy podatek
    od tą nadpłatę. Dodatkowo jeżeli zdarzy się taki przelew zajęciowy w mBank
    to przez 6 miesięcy nie otrzymasz od nich żadnego kredytu, nawet 1000zł. Tak
    to wyglądało w moim przypadku :)

  • 8. Data: 2012-10-28 19:49:29
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-10-24 18:06, ceownik pisze:
> [...]
    > dostępna na koncie. Jeśli nie to blokuje środki i czeka na reszte, potem

    Po wymianie kilku wiadomości, bank podał następującą informację:
    Zgodnie z art. 54 Ustawy "Prawo bankowe" każdemu posiadaczowi rachunku
    detalicznego przysługuje kwota wolna od zajęcia, w odniesieniu do Pana
    rachunku kwota pozostała do wykorzystania na dzień dzisiejszy wynosi
    XXXXXzł. A zatem, aby zajęcie zostało zrealizowane, należy zgłosić się
    do najbliższej jednostki naszego Banku i złożyć pisemną dyspozycję w
    sprawie spłaty zajęcia w ramach kwoty wolnej.

    mjk