  • 1. Data: 2002-03-26 08:28:46
    Temat: Udzial w gruncie
    Od: <q...@p...onet.pl>

    Witam,

    zasiadlem sobie ostatnio do niewatpliwej rozrywki intelektualnej, jaka jest
    wypelnienie PIT'a... Poniewaz szczesliwie korzystam z ulgi budowlanej,
    postanowilem uszczuplic panstwowa kiese o nalezny mi zwrot podatku.
    W fakturach na zakup mieszkania mialem oddzielna fakture na zakup udzialow w
    gruncie (+ stosowny zapis w akcie notarialnym). Mialem wiec nadzieje, ze moge
    odpisac sobie koszt zakupu gruntu w ramach ulgi na zakup dzialki. A tu okazuje
    sie, ze podobno nie mozna, choc w samej UPDOF stosownego zapisu nie znalazlem.
    Uzasadnieniem sa jedynie wyroki NSA. (nie myle sie ?)
    Naszla mnie wiec taka refleksja, czym rozni sie moje budowanie mieszkania od
    budowy domu na dzialce - dlaczego w tym drugim przypadku istnieje mozliwosc
    skorzystania z dwoch ulg, natomiast ja mam tylko prawo do jednej ?
    Czy nie mamy tu do czynienia z pewna nierownoscia ? Jesli ktos moglby mi
    rozjasnic te sytuacje to bylbym wdzieczny.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof