  • 1. Data: 2009-11-30 13:55:45
    Temat: Ulga internetowa a faktura
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Ale ich pogięło już całkowicie!!!
    http://www.pit.pl/faktury_online_nie_daja_prawa_do_u
    lgi_internetowej_ulga_na_internet_pi_7571.php

    W przypadku takiego UPC, jeżeli korzysta się z internetu to defaultowo jest
    forma "faktura elektroniczna". Pobiera się ją, drukuje, jest podpis cyfrowy
    osoby wystawiającej (sign). I to jest nieważne??
    ROTFL
    Normalnie popierdoleni są ci gryzipiórki!!
    Już składam pisemko o przysłanie "faktur w formie papierowej".

    I niech teraz te barany płacą za wyrąbane drzewa i zaśmiecanie papierami
    środowiska :)))

  • 2. Data: 2009-11-30 14:00:45
    Temat: Re: Ulga internetowa a faktura
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-11-2009 o 14:55:45 Herald <h...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    >

    > Normalnie popierdoleni są ci gryzipiórki!!
    > Już składam pisemko o przysłanie "faktur w formie papierowej".

    To nie tak, żyjemy w kraju wykładni absurdalno-literalnej,
    a przepis jest taki jaki jest.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-30 14:06:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:
> [...]
    > forma "faktura elektroniczna". Pobiera się ją, drukuje, jest podpis cyfrowy
    > osoby wystawiającej (sign). I to jest nieważne??

    Wydruk faktury nie jest fakturą elektroniczą. UPC pisze co trzeba
    zrobić, aby mieć poprawną fakturę elektroniczną:

    "Pamiętaj, że na wezwanie Urzędu Skarbowego lub podczas kontroli
    skarbowej zobligowany będziesz do przedstawienia faktury w formie
    ORYGINALNEJ, a więc jako certyfikowanego pliku, sygnowanego podpisem
    elektronicznym osoby uprawnionej do wystawiania faktur elektronicznych.

    W celu przedstawienia faktury w formie oryginalnej w Urzędzie Skarbowym
    lub przed kontrolą skarbową należy zalogować się do Systemu oraz pobrać
    fakturę elektroniczną, która składa się dwóch plików:

    * podpisu elektroniczny (w formacie *.sig);
    * danych faktury (w formacie *.xml).

    Obydwa pliki można zapisać na dysku przenośnym, dyskietce, płycie CD, etc."

    > ROTFL
    > Normalnie popierdoleni są ci gryzipiórki!!
    > Już składam pisemko o przysłanie "faktur w formie papierowej".

    Za darmo chyba się nie da.

    > I niech teraz te barany płacą za wyrąbane drzewa i zaśmiecanie papierami
    > środowiska :)))

    Chcesz, zapłacisz.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-11-30 14:28:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > * danych faktury (w formacie *.xml).
    >

    > Obydwa pliki można zapisać na dysku przenośnym, dyskietce, płycie CD, etc."

    I urzad nie ucieknie z krzykiem na widok dysku? A nawet jesli nie
    ucieknie, to pewnie kaze ten dysk zostawic w urzedzie...

    MJ

  • 5. Data: 2009-11-30 14:32:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > I urzad nie ucieknie z krzykiem na widok dysku? A nawet jesli nie
    > ucieknie, to pewnie kaze ten dysk zostawic w urzedzie...

    Co za problem zostawić CD?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-12-01 12:16:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Liwiusz wrote:

    > Wydruk faktury nie jest fakturą elektroniczą. UPC pisze co trzeba zrobić,
    > aby mieć poprawną fakturę elektroniczną:

    [...]
> [...]
    > elektroniczną, która składa się dwóch plików:
    >
    > * podpisu elektroniczny (w formacie *.sig);

    Ha :)
    Po pierwsze, ew. udowodnienie faktu pobrania dokumentu dopiero przed
    kontrolą może być powodem bardzo ciekawej, odrębnej awantury - przypomina
    toto przypadek, kiedy ktoś odlicza VAT z faktury która "jeszcze nie
    doszła".
    Przecież rozliczający ulgę ma mieć dokument uprawniający do ulgi
    W MOMENCIE SKŁADANIA DEKLARACJI (a nie dopiero przy kontroli).

    > Obydwa pliki można zapisać na dysku przenośnym, dyskietce, płycie CD, etc."

    Tak z ciekawości - UPC zbiera pisemne (oczywiście może być cyfrowo
    certyfikowane) oświadczenia o akceptacji wysyłania f-r w tej formie?
    Bo bez tego oświadczenia US może również wysłać "na drzewo".

    > Za darmo chyba się nie da.

    Jeśli jest to "telekom" to jak najbardziej się da - przepis nakazujący
    wysłanie rozliczenia "za darmo wraz z fakturą" niedawno przypominałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-12-01 12:21:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009, Herald wrote:

    > Ale ich pogięło już całkowicie!!!

    Moment.
    Nie przeczytałeś 812 wątków nt. głupiego zaiplementowania "faktur
    elektronicznych" w polskich przepisach? ;)
    Nihil novi sub sole.
    Wg polskiego prawa na dokument elektroniczny nałożone są bardzo
    rygorystyczne wymagania, faktura "elektroniczna" traktowana jest *nie
    tylko* jak dokument wymagający podpisu (i to certyfikowanego),
    ale dodatkowo wymaga upoważnienia (pisemnego, może być podpisane
    podpisem certyfikowanym...) odbiorcy.

    > W przypadku takiego UPC, jeżeli korzysta się z internetu to defaultowo jest
    > forma "faktura elektroniczna". Pobiera się ją, drukuje, jest podpis cyfrowy
    > osoby wystawiającej (sign). I to jest nieważne??

    Tak.

    > ROTFL
    > Normalnie popierdoleni są ci gryzipiórki!!

    Mylisz się.
    Nie wiemy (nie mamy żadnych dowodów) czy przepisy zostały celowo
    yy.... (jak to się nazywa: "tak zrobione, żeby ktoś zarobił"?)
    czy napisane tak z ekhm... nierozsądku "na wszelki wypadek",
    ale to PRAWO takie jest.

    Reklamacje do Ministra Finansów, Wysokiego Sejmu, Senatu
    i Panów Prezydentów - NIE DO US!

    > Już składam pisemko o przysłanie "faktur w formie papierowej".
    >
    > I niech teraz te barany płacą za wyrąbane drzewa i zaśmiecanie papierami
    > środowiska :)))

    Przecież to Ty zapłacisz, w podatkach.
    I ja też.
    Dlatego "ich" to nie wzruszy :|

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-12-01 12:39:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > Przecież rozliczający ulgę ma mieć dokument uprawniający do ulgi
    > W MOMENCIE SKŁADANIA DEKLARACJI (a nie dopiero przy kontroli).

    Doprawdy w momencie składania deklaracji? IMHO nadinterpretujesz :)

    > Jeśli jest to "telekom" to jak najbardziej się da - przepis nakazujący
    > wysłanie rozliczenia "za darmo wraz z fakturą" niedawno przypominałem :)

    Co nie zmienia faktu, że samo wysłanie faktury za darmo już nie musi
    być. Na przykład: internet w promocji z fakturą elektroniczną za
    20zł/miesięcznie lub z fakturą papierową za 30zł/miesiąc.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-12-01 12:45:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.12.2009 13:16), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > certyfikowane) oświadczenia o akceptacji wysyłania f-r w tej formie?
    > Bo bez tego oświadczenia US może również wysłać "na drzewo".

    Czy na pewno? Czy faktura elektroniczna przestaje być fakturą czy też
    jest fakturą, tylko wystawca popełnia wykroczenie nie mając zgody
    klienta dzień przed wystawieniem faktury, ale faktura nadal jest fakturą?

    p. m.

  • 10. Data: 2009-12-01 12:56:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.12.2009 13:21), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > tylko* jak dokument wymagający podpisu (i to certyfikowanego),
    > ale dodatkowo wymaga upoważnienia (pisemnego, może być podpisane

    Dlaczego w tych wszystkich dywagacjach o fakturach elektronicznych
    pomija się EDI?

    Przecież małym nakładem kosztów można udostępniać faktury "na hasło",
    np. w PDFach, cały problem to to uzyskanie zgody klienta.

    p. m.